BN’ers vormen Pink Ribbon op Museumplein Amsterdam

Op het Amsterdamse Museumplein deden dit weekend 511 mensen een recordpoging om de grootste Pink Ribbon voor het Guinness Book of World Records te maken, in het kader van 'oktober borstkankermaand'. Het lint werd gemaakt met roze paralu's, de zg. BreastBrella. Bekende Nederlanders zoals Pink Ribbon bestuurslid Winston Gerschtanowitz, Pink Ribbon ambassadrice Quinty Trustfull, Leco van Zadelhoff en Elle van Rijn waren erbij. Of een record is gevestigd kon nog niet direct bekend gemaakt worden.

 

Bekende Nederlanders die vrijwillig hun medewerking verleenden aan de Pink Ribbon City Walk Guide ontvingen als dank van de directeuren van KPN en Samsung een Pink Ribbon Ladyphone en de eerste exemplaren van het boekje. V.l.n.r. Paul Wilkens (Samsung), Quinty Trustfull, Patrick Kuijsters (KPN), Leco van Zadelhoff, Winston Gerschtanowitz, Arie Boomsma, Lodewijk Hoekstra en Elle van Rijn. Foto's: Bastiaan van Musscher

City Walk Amsterdam
Aansluitend aan het spektakel werd onder leiding van Winston Gerschtanowitz en andere bekende Nederlanders de eerste City Walk wandeling gelopen. De roze stoet vertrok vanaf het Museumplein onder politiebegeleiding over de PC Hooftstraat en via het Vondelpark de Amsterdamse grachten op. Organisatoren KPN en Samsung die ook dit jaar Stichting Pink Ribbon weer steunen, doneerden voor elke deelnemer € 5,-. De wandeling door Amsterdam is één van de dertien wandelingen uit de City Walk Guide die men ontvangt bij aankoop van een Pink Ribbon Ladyphone pakket. Vanaf vandaag zijn deze limited edition Pink Ribbon Ladyphones te koop, voor elk verkocht pakket doneren KPN en Samsung nog eens 10,- euro aan Stichting Pink Ribbon.

Bewegen tegen borstkanker
In Nederland krijgt 1 op de 9 vrouwen borstkanker. Daarmee neemt Nederland de 5e plek in de wereld in. Stichting Pink Ribbon zet zich in om aandacht te vragen voor borstkanker. Zij heeft als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patiënten en hun omgeving te verbeteren. KPN en Samsung steunen met hun actie Pink Ribbon niet alleen financieel, maar verspreiden ook de boodschap in de nieuwe campagne van Stichting Pink Ribbon: ‘Beweeg! Geef borstkanker minder kans'. Wetenschappelijk onderzoek wijst namelijk uit dat een half uur per dag matig intensief bewegen de kans op borstkanker met 20 tot 40 procent verkleint. Ruim 80% van de vrouwen is hiervan niet op de hoogte, maar geeft aan op basis van dit nieuwe inzicht voornemens te zijn meer te gaan bewegen.

 

Lees ook:Bewegen helpt tegen borstkanker
Lees ook:Lak je ‘pink’ pink en toon jouw sympathie aan Pink Ribbon!
Lees ook:Steun Pink Ribbon met een roze pink
Lees ook:Etos steunt Pink Ribbon met een recordbedrag
Lees ook:Pink Ribbon Geluksarmband 2010 vanaf 1 oktober in de winkel

1 Reacties // Reageer

One thought on “BN’ers vormen Pink Ribbon op Museumplein Amsterdam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>