Gaat Spa straks ook cremes verkopen?

Er wordt wat afgeroddeld in de cosmetica- en drankindustrie. Ja, het klinkt vreemd, die twee zo samen, maar er vinden serieuze vrijages plaats tussen deze industrieen. Meldde ik al een keer dat Coca-Cola met L'oreal het drankje Lumea uit gaat brengen voor een gezonde huid, en dat Nivea gashoudende bolletjes uit de voedingsindustrie in haar nieuwe cremes stopt, in Amerika in het mineraalwatermerk Aquafina een totale huidverzorgingslijn begonnen.

 

Het merk heeft een patent op een transportsysteem dat QuSomes wordt genoemd. Zoiets als een liposoom maar dan anders. Deze bolletjes kunnen met werkstoffen gevuld worden en dieper in de huid laagje voor laagje afgepeld worden waarna de werkstoffen vrijkomen. Water en creme. Aquafine gaat 1 miljoen dollar aan een multimediale campagne besteden.

Natuurlijk zitten concurrenten niet stil. Cosmeticaketen Sephora begint in Amerika een aparte wellnessafdeling met beautydrankjes en -pillen, waaronder met merken als Fushi, dr. Perricone, dr. Murad. In Nederland hebben we natuurlijk al de Perfect Age middelen van cosmetisch arts Robert Schoemacher bij Etos. Danone moet gaan komen met een vitamine-verrijkte yoghurt die je als pil inneemt; Essensis. Huh?

 Wees gewaarschuwd, want het zijn alleen maar varianten op al zeer lang bestaande middelen, zoals de multivitamine-mineralen pil, de pro-biotica, et ceterea. Het zijn gewoon slim bedachte line-extensions die je ertoe moeten verleiden om nog meer van het merk te gaan kopen. Maar, het neemt niet weg, dat het ertoe kan leiden dat er toch weer nieuwe stoffen en mogelijkheden gevonden worden om de huid van iets extra's te voorzien. Via de mond of via de huid. Wie zal het zeggen, het is een trend met groot industrieel ontwikkelingsperspectief.

Het mineraalwatermerk Evian houdt trouwens vanaf 17 juli t/m 29 juli een speciale huidverzorgingsactie bij de schoonheidssalon Soap Treatment Store in Amsterdam. Alle behandelingen zullen niet met kraanwater maar met dit mineraalwater worden gedaan.

Lees ook mijn item over de nieuwste trends op werkstoffengebied.

Lees ook:Rafael Nadal gaat uit de kleren
Lees ook:Creme voor kankerpatienten?
Lees ook:Episch: Neon lakken!
Lees ook:Sephora opent zeker 26 winkels in Nederland bij V&D
Lees ook:L’Oreal koopt gehypte luxe haircare merk PureOlogy op

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>