Olaz aapt succes Boots no 7 na met ‘uitverkocht’ advertentie

Mijn collega Michael van Os tipte me gister over een grote advertentie van Olaz voor Regenerist in De Telegraaf. Strekking van de boodschap; 'het product is wegens doorslaand succes uitverkocht, nog even geduld aub.'

 

Verbaasd en geamuseerd heb ik er kennis van genomen, en onmiddellijk drong het Engelse hype-succes van het Boots no 7 serum aan me op. In een wetenschappelijk BBC-program werd gemeld dat de peptiden in het goedje wel degelijk werkt tegen rimpels. Je begrijpt: de eerst komende maanden waren de schappen leeg! En ieder zichzelf respecterend merk roept de afgelopen jaren al dat ze het wiel hebben uitgevonden met de amino-peptide, maar eerlijk is eerlijk: Olaz was de eerste die er vier of vijf jaar geleden mee kwam. 

Peptiden zijn het nieuwste zwarte goud in de strijd tegen rimpels. En er zijn er heel erg veel. Meest gebruikt zijn peptiden die heel sterk hydrateren, en peptiden die in staat zijn om het collageen in de huid een beetje aan te sporen waardoor deze er weer iets voller uit kan zien. De technologie komt uit de brandwondgenezing, waar men jaren geleden ontdekte dat een bepaald eiwit, zo'n peptide dus, een belangrijke rol speelt bij de wondgenezing, of wel het dicht maken van de huid, wat gebeurt door de aanmaak van collageen.

Door deze peptide biotechnologisch na te maken kun je er een boodschapper van maken, die een soort fals alarm aan de huid afgeeft, een signaal, van he…er moet gewerkt worden, ik krijg een bericht door dat er een wond is, dus huppa…collageen produceren!

Een prachtig verhaal dat Olaz dus jaren geleden al vertelde en het twee na mooiste verhaal vertelde Estee Lauder, die het ook letterlijk de vals alarm theorie noemde. Maar wel een ander prijskaartje aan haar creme hing.

Overigens werd Regenerist in het begin voor Olaz doende behoorlijk prijzig in de markt gezet. Een experiment om te kijken of de consument een hogere prijsrange van supermarktmerk Olaz zou accepteren. Na een jaar of zo is de prijs toch gezakt. Maar het doet nog altijd een paar tientjes. De consument lijkt er inmiddels aan gewend – in de supermarkt.

 

 

Lees ook:Intensieve huidverjonging
Lees ook:Boekje open over peptiden met een Botox-claim
Lees ook:Paula Begoun positief over Olaz Regenerist Licht vochtinbrengende lotion spf 15
Lees ook:Boots No 7 Protect & Perfect Beautyserum hype in Engeland
Lees ook:Een jongere huid binnen 28 dagen, kan dat?

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Olaz aapt succes Boots no 7 na met ‘uitverkocht’ advertentie

  1. Louise

    Sorry, maar die styliste die het product aanprijst op de tv heeft zoveel makeup op( en waarschijnlijk ook behoorlijk geretoucheerd), dat het voor mij echt geen reden is om het product te kopen. Ik vind haar er helemaal niet fris en stralend eruitzien…
    Tja, Oil of Olaz heeft vast gedacht: beter goed gejat dan slecht verzonnen

      /   Reply  / 
  2. redactie, monique

    hoi louise, hoe zou jij willen dat de vrouw die zo’n product moet aanprijzen, er uit ziet? waar geef jij de voorkeur aan om het geloofwaardig te maken?

      /   Reply  / 
  3. Louise

    Hi Monique,
    De leeftijd van diegene die ze nu hebben, is wel goed…ik ben niet zo voor het feit dat ze jonge meiden een anti-ageing produkt aan laten prijzen. Dus ik zou zeggen iemand zoals Yvon Jaspers of Isa Hoes: Isa kan ook wel veel makeup dragen, maar ze heeft een echtere uitstraling dan de styliste die ze nu hebben.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>