Joejoe stay skinny ook met de feestdagen

Wat een heerlijk gevoel. Overal staan kerstbomen en zijn de woningen prachtig uitgedost. Kerst is in aantocht en het einde van het jaar is in zicht. Een tijd vol gezelligheid en natuurlijk lekker eten en drinken. Oliebollen, appelflappen, kalkoen en heerlijke wijn of champagne. De kilo’s vliegen er extra makkelijk aan in deze periode. Hoe kun je volop genieten en toch gewichtstoename voorkomen? Atkins geeft zes tips om tijdens de feestdagen feestelijk te genieten, maar wel een beetje verantwoord.

1. Begin de dag goed

Door goed te ontbijten heb je later op de dag minder behoefte aan tussendoortjes en snacks. Denk bijvoorbeeld aan: zelfgebakken brood met weinig koolhydraten of yoghurt met rood fruit. Zelf broodbakken verspreidt direct een heerlijke geur in huis.

2. Het nieuwe toastje

Vervang het reguliere toastje door een Atkins cracker in tweeën te snijden en te beleggen met de klassieke combinatie roomkaas en zalm, een stukje Franse kaas of eiersalade. Een schijf komkommer kan ook goed dienen als ‘toastje’. Heerlijk met olijventapenade of tonijnsalade.

3. Small bites

Eet rustig en kies voor kleine porties. Het gevolg is minder zin in tussendoortjes en je hebt eerder een verzadigd gevoel.

4. Geniet van wijn en water

Bij een kerstdiner drink je natuurlijk de lekkerste wijn, maar voorkom het drinken van teveel alcohol. Wissel eens af met een glas water, bronwater met bubbels of light frisdrank.

5. Een snack vooraf

Eten bij vrienden of familie? Ga dan niet met een lege maag de deur uit. Eet vooraf een kleine salade, wat noten of een cracker met selleriesalade en verse groene kruiden. De ongezonde verleidingen zijn dan makkelijker te weerstaan.

6. Blijf bewegen

Genoten van een kerstlunch of -diner? Ga lekker het bos of een park in voor een mooie winterse wandeling. Zo blijft de spijsvertering goed op gang.

Kijk voor meer inspiratie en een heerlijk recept voor een feestelijk laag koolhydraat kerstdiner op de website van Atkins.

Lees ook:Pasta zonder schuldgevoel
Lees ook:Stay skinny & skip sugar
Lees ook:Twee kilo dikker na je vakantie….en dan?
Lees ook:15:00 uur de grootste verleiding om ongezond te snacken
Lees ook:Energiek en slank de zomer door?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>