Lazen we gister in de krant. Het is niet rendabel genoeg meer, omdat adverteerders te weinig interesse hebben in de doelgroep 15 tot 19 jaar. De online versie blijft wel bestaan, die trekt lekker veel bezoekers: zo'n 175 duizend per maand. Lees meer op het blog shoppen van mijn collega Angel Mulder.
Online communities hebben de toekomst! Mijn blog draaide afgelopen maand ook zeer goed.
Lees ook:De themablogs trekken record aantal bezoekers!
Lees ook:Internet steeds belangrijker voor marketing
Lees ook:Deze schoenen waren hot tijdens Amsterdam Fashion Week
Lees ook:Griepprik verlaagt testosteronspiegel
Lees ook:Madonna, Shakira en Monroe in campagne Sunsilk haar
Da’s jammer, het had veel meer kwaliteit dan de concurrerende bladen voor dezelfde doelgroep (al gaat Fancy de laatste paar jaar ook wel weer). Het was wel commercieel maar het ging nog ergens over. Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met Cosmo Girl, dat is zóóó glad en Amerikaans dat ik al niet goed word als ik de cover zie.
Maar waarschijnlijk vinden de adverteerders dat hele oppervlakkige juist wel fijn.
tsja, wie zal het zeggen a.h. ik heb eerlijk gezegd beide magazines nog nooit gekocht. ben de doelgroep allang niet meer. toch geloof ik niet dat adverteerders alleen maar in oppervlakkige bladen willen staan. niet alleen maar….het gaat adverteerders ook om bereik: de oplage van een blad, de hoeveelheid lezers. en in dit geval, althans wat elle girl zegt, is de visvijver niet zo interessant: de doelgroep 15-19 niet, voor adverteerders. of geloof je dat wellicht niet?
oh ja A.H. Hachette de uitgever heeft sowieso bezuinigingsronden ingesteld die al een tijdje aan de gang zijn, en als je in dat kader beschouwt dat een hele redactie voor zo’n blad ook geld kost en dat een kleine internet redactie wellicht veel goedkoper is, sneller nieuws brengt en ook nog meer lezers trekt, is het punt snel gemaakt.
neem dit beautyblog, ik doe het in principe alleen, met hulp van mijn kantoorcollega marieke. maar met anderhalve paardenkop, een tomeloze energie en passie en minieme kosten halen wij wel 65 duizend hits per maand, 40 duizend bezoekers. ik bedoel maar:-)) internet is een zeer beduchte concurrent van printmedia aan het worden.