Stap 1, luxe lingerie voor (ex-)borstkankerpatiënten

Borstkanker…

is een afschuwelijke ziekte waar 1 op de 7 vrouwen in Nederland mee te maken krijgt. Persoonlijk ken ik ook een aantal vrouwen uit mijn omgeving die tegen deze nare kankersoort strijden. Ik leef erg met hen mee en juich onderstaand initiatief dan ook enorm toe.

Ondernemer en huidtherapeute Lucette Vermeijden is van mening dat een succesvolle behandelmethode voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland beschikbaar moet zijn. Lucette  (28) wil dit realiseren en is daarom met een bijzonderecrowdfundcampagne gestart. In het bijbehorende filmpje gaat de onderneemster zelf ook letterlijk uit de kleren om te onderstrepen dat de nazorg van borstkanker meer inhoudt dan uitsluitend medische zorg.

Lucette Vermeijden richtte drie jaar geleden haar praktijk Nazorg Borstkanker in Haarlem op.

De praktijk en behandelmethode worden in Haarlem en omstreken geroemd omdat zij (ex-)borstkankerpatiënten aantoonbaar sneller laten herstellen. Maar Vermeijden wil meer. Zij wil de behandelmethode van Nazorg Borstkanker voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland bereikbaar maken en bovendien op laten nemen in het pakket bij zorgverzekeraars.

“Zolang ik afhankelijk blijf van de medische wereld en de zorgsector zoals die op dit moment in Nederland georganiseerd is, dan gaat dat nog veel te lang duren. Ik ga het daarom nu zelf realiseren door een speciale lingerielijn te ontwikkelen voor (ex-)borstkankerpatiënten. Deze lingerielijn, onder de merknaam Jolie Care, zal vervolgens de financiële basis vormen om mijn droom werkelijkheid te laten worden”, aldus Vermeijden. 

Lingeriemerk Sapph heeft inmiddels toegezegd Vermeijden te ondersteunen bij het ontwerp- en productieproces. Naast Saphh heeft Vermeijden ook een aantal gerenommeerde namen uit de zorg-, mode- en retailbranche aan zich verbonden. Zo hebben onder andere Jan van Bodegom (oprichter en directeur Alexander Monro Borstkankerziekenhuis), Sabine Uitslag (ex-Tweede Kamerlid CDA en voorzitter NVH), Sasja Leenders (CEO Sapph) en Kyra Marcopoulus (CEO Kyra & Co) zitting genomen in de adviesraad.

Investeren in Jolie Care is heel eenvoudig. Ga nu naar: https://www.crowdaboutnow.nl/joliecare en zorg dat 170.000 vrouwen met borstkanker zich niet alleen veel beter voelen. Maar vooral ook: veel mooier.

Ik zeg: doen!!

Lees ook:Steun Pink Ribbon met een roze pink
Lees ook:Paula’s Choice Europe & Pink Ribbon
Lees ook:Stressreductie bij vrouwen met borstkanker
Lees ook:Skechers introduceert de Shape-Ups voor Pink Ribbon.
Lees ook:Joel Geleynse nieuw model SAPPH

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>