Humberto Tan geeft scheertips

Gillette introduceert het innovatieve scheersysteem Fusion ProGlide, met de dunste mesjes in de historie van Gillette. Deze mesjes, die het getrek aan baardhaartjes minimaliseren, zorgen samen met zes andere ingrijpende verbeteringen voor een uniek scheersysteem. Dit nieuwe scheersysteem pakt de ongemakken van het scheren aan en maakt het comfortabeler. Dat hieraan behoefte is onder de Nederlandse man, blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO onder 576 mannen van 18 jaar en ouder: twee derde (67%) van de mannen scheert zich nog altijd met tegenzin. Uit onderzoek van Gillette blijkt bovendien dat 65% graag meer comfort wil tijdens het scheren. Gillette Fusion ProGlide is vanaf begin juni in Nederland verkrijgbaar. Dan start ook de campagne waarin Humberto Tan de gastheer is.

Net als het scheercomfort is ook scheerkennis van de Nederlandse man voor verbetering vatbaar. Zo denkt bijna de helft van de Nederlandse mannen (45%) dat baardhaar dikker wordt als het vaker wordt geschoren, terwijl dat niet waar is. Ook weten mannen niet hoe snel hun baardhaar groeit. Dat is 1,9 millimeter per week, maar de meesten (88%) denken dat het meer is. Opvallend is verder dat bijna de helft van de mannen denkt dat zij hun scheermesje over een groter oppervlak laten gaan dan vrouwen, terwijl vrouwen 9 keer zo veel oppervlak scheren als mannen. Wel blijken Nederlandse mannen zelf dik tevreden over hun eigen scheerresultaat. Vrijwel allemaal geven ze zichzelf een voldoende voor het eindresultaat van een scheerbeurt en 6 op 10 mannen vinden zelfs dat ze een 8 of hoger verdienen. De gemiddelde score is een 7,7.

Gillette Fusion ProGlide
Met de Gillette Fusion ProGlide kan dat cijfer alleen maar hoger worden. Dit nieuwe scheersysteem maakt het scheren voor mannen vooral gemakkelijker en comfortabeler. Na vele jaren van onderzoek onder meer dan 30.000 mannen komt Gillette nu met zeven innovaties. Dunnere, fijnere mesjes zorgen ervoor dat het scheersysteem makkelijker glijdt over de huid en minder aan de haartjes trekt. Ook zijn de lubrastrip, het handvat en het precisiemesje verbeterd. Een nieuw verdeelsysteem verdeelt het scheerschuim en haalt overtollig scheerschuim weg. En een stabilisator zorgt ervoor dat de afstand tussen de afzonderlijke mesjes constant blijft. Aan de Power-variant van het nieuwe scheersysteem is een microkammetje toegevoegd, dat helpt om de haartjes in correcte positie langs de mesjes te leiden. Al deze verbeteringen samen zorgen voor een comfortabele scheerervaring. Door het gebruik van precisietechnologie glijdt het ProGlide-scheersysteem over de huid.

Humberto Tan als gastheer
De introductie van de Gillette Fusion ProGlide gaat gepaard met een nieuwe Europese campagne waarin de gewone man centraal staat. De Nederlandse mannen die te zien zijn in de campagne, zijn met een smoes naar Londen gevlogen. Humberto Tan, die voor Nederland de gastheer is van de campagne, overviel hen daar tijdens het scheren, wat terug te zien is in de commercial. Tan: “Anders dan men misschien verwacht, ben ik niet het gezicht van de Gillette ProGlide-campagne. Gewone mannen spelen daarin de hoofdrol. In de tv-commercial laat ik deze mannen het nieuwe scheersysteem uitproberen en vraag ik hun om een reactie.” Tan is niet voor niets de gastheer van de campagne van Gillette Fusion ProGlide. De ondervraagde mannen vinden Humberto Tan de best geschoren BN’er (42%), in vergelijking met Jan Smit (10%), Jules Deelder (3%) en Jeroen Pauw (2%).

Verzorgingsproducten
Naast het scheersysteem worden twee nieuwe scheergels geïntroduceerd met verbeterde anti-frictie laag en verzorgingsproducten in de Gillette Fusion ProSeries-lijn. Voor vóór, tijdens en na het scheren zijn er: een verwarmende gezichtsscrub, gezichtscrème en een verkoelende balsem. Het onderzoek van TNS NIPO toont aan dat het inmiddels helemaal gangbaar is om deze producten te gebruiken. Maar liefst 4 op de 5 mannen geven aan één of meer verzorgingsproducten te gebruiken tijdens het scheren. Op 1 in de top 3 van meest gebruikte verzorgingsproducten staat aftershave (48%), op 2 aftershavebalsem (35%) en op 3 verzorgende crème (26%). Scrub volgt op enige afstand (9%). In totaal besteedt ruim de helft van de mannen 10 tot 15 minuten aan hun persoonlijke verzorging, van douchen tot scheren en het haar stylen.

Grootste introductie
“Met Gillette ProGlide vervullen we de grootste scheerbehoefte van mannen: meer comfort”, aldus Noëlle Goris, Associate Director Health & Beauty Care Procter & Gamble Benelux. Mannen voelen zich na het scheren verzorgder (88%), frisser (81%) en gladder (89%). Aan dat gevoel draagt Procter & Gamble graag bij met Gillette Fusion ProGlide. Noëlle Goris: “ProGlide is al met veel succes gelanceerd in verschillende landen. In Nederland zal dit nieuwe scheersysteem verkrijgbaar zijn vanaf 11 juni. We verwachten dat de introductie van ProGlide de grootste van dit jaar zal zijn in het supermarkt en drogisterijkanaal en nog groter zal worden dan de introductie van Fusion.”

Lees ook:Sylvie houdt van een ‘gladgeschoren’ Rafael
Lees ook:Humberto Tan scheert Rotterdammers
Lees ook:Nieuw! Venus Embrace met 5 mesjes voor nog gladdere benen
Lees ook:Gilette ‘snap(t)’ hét!
Lees ook:Gillette brengt man definitief aan de cosmetica

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>