Rubriek: Mannencosmetica

over mannen en verzorging

Philips scheerapparaten in docusoap over Formule 1 raceteam

Philips Shavers in docusoap Philips Shavers en Eurosport lanceren een pan-Europese crossmediale campagne met ‘advertiser-funded content'. De sponsoring van het Williams F1 team door Philips Shavers wordt door deze campagne verder versterkt. Rondom het AT&T Williams F1 team heeft Eurosport de docu-soap 'The Factory' ontwikkeld. De eerste aflevering van dit innovatieve programma is vandaag om

Lees verder...

Schwarzkopf haargel met sekshormonen?

Wat een stunt van haarmerk Schwarzkopf om met een stylinggel te komen waarin een lustopwekkend stofje zit. Androstenen hormonen die bij de andere (of gelijke) sekse the drive om in contact te komen met elkaar moet opwekken? In NRC stond er een uitgebreid stuk over. Helaas blijkt eruit dat de waarheid minder rooskleurig is dan

Lees verder...

15 april start In-Cosmetics beurs (programma)

Ik heb er al een paar maanden geleden over geblogd. Volgende week start in de Amsterdamse Rai de grootste cosmeticabeurs ter wereld. Het is een vakbeurs voor grondstofleveranciers, eindproducenten, marketeers en alle anderen werkzaam in de industrie. Ik kijk er echt naar uit, ik heb er ook voor gezorgd dat al mijn collega-journalisten door de

Lees verder...

Daarom staat lekker haar zo goed

  Wist je dat je gezicht veel beter uitkomt en dus ook meer opvalt als je haar lekker zit? Je haar fungeert als een lijst rond een schilderij. Hoe mooier en passender die lijst, hoe beter het schilderij uitkomt. Dit blijkt uit onderzoeken met 'eyetracking'  M.L.  

Lees verder...

Lancome geeft man een frisse teint terug

Ik zou soms wel willen dat ik een vale teint had, er worden namelijk zoveel cremes in de markt gezet die hierop inspelen, dat ik me bijna buitenspel gezet voel. Wee-klaag. Lancome Men heeft voor de man met ook zo'n vale teint – ja het is universeel en niet seksespecifiek- een gelcreme uitgebracht die de

Lees verder...

Straks ook Gentlewaves voor thuisgebruik

Zijn lichttherapien zoals IPL en Gentlewaves, die vooral ingezet worden om zonschade aan de huid te verminderen (van rimpels tot pigmentvlekken), nu nog het werkterrein van de huidtherapeut en de schoonheidsspecialiste, het zal niet lang meer duren of de apparaten zijn er ook voor thuisgebruik. Zowel L'Oreal als Proctor & Gamble hebben zich op deze

Lees verder...

Programma In Cosmetics beurs april 2008

De meest interessante en spannende beurs wereldwijd voor de cosmeticaindustrie, van werkstofproducent tot merk-marketeer is de Cosmetics & Toiletries Summit en hij wordt vanaf 14 april in Amsterdam gehouden. Ik ben thrilled, ik ga mijn bed er neerzetten! Zie hieronder alvast een highlight van het enorme programma. Let wel; deze beurs is uitsluitend voor professionals

Lees verder...

Astir Awards zijn uitgereikt; cosmeticaprijzen voor 2007

Ik ben lid van de Vereniging van Cosmetica Journalisten en elk jaar reikt onze vereniging een Astir Award uit in zeven categorieen voor het beste cosmeticaproduct, in dit geval over 2007. Zo'n bijeenkomst is echt een feestje. Alle Nederlandse vertegenwoordigers van de nationale en internationale cosmeticamerken zijn aanwezig, mijn 35 collega's van de vereniging –

Lees verder...

Is nanotechnologie veilig?

Afgelopen week hield de Nederlandse Vereniging van Cosmetica-producenten een perspresentatie over cosmetica en veiligheid. Een van mijn stokpaardjes; 'hoe veilig is nanotechnologie in cosmetica' werd door toxicoloog Ronald van Welie met veel overredingskracht weggezet als een volkomen veilige methode om actieve stoffen in een creme dieper in de huid te krijgen of om zonnefilters zo

Lees verder...

L’Oreal koopt YSL beaute op!

Het Franse cosmeticaconcern heeft volgens WWD.com deze week ruim 1.15 miljard euro geboden op YSL Beaute waaronder het makeup- en parfummerk Yves Saint Laurent valt, maar ook zeepmerk Roger & Gallet ,en diverse andere geur- en verzorgingsmerken. Het bedrijf is nu nog in handen van PPR, ofwel de Gucci groep. Het gaat om langdurige en wereldwijde

Lees verder...

Sarkozy gaf 34000 euro aan make-up uit tijdens campagne

De Franse president Nicolas Sarkozy gaf tijdens zijn verkiezingscampagne 34.400 euro uit aan make-up. Dat melden Franse media op basis van cijfers van een commissie die bekeek hoeveel er is uitgegeven tijdens de campagnes. Voor de opmaaksessies van Sarkozy werd 450 euro per uur betaald. Sarkozy's tegenstander Segolene Royal gaf 52.000 euro uit aan make-up

Lees verder...