DA vecht met prijsstunts voor zijn toekomst

Het gaat blijkbaar niet zo goed met drogisterijketen DA, zo meldt het Financieele Dagblad. De keten probeert zich een weg in de markt terug te vechten met behulp van meer prijsstunts. De nieuwe directeur Bert Bargboer wil bovendien dat de winkels zich meer gaan richten op de thema's gezondheid en schoonheid. ‘Dat betekent meer vitamines, geneesmiddelen, gezichtsverzorging en geuren in de winkels. Hij wil ook meer nadruk op prijs', zo schrijft de krant. ‘Spetterende acties met scherpe prijzen. Pampers voor de halve prijs en mascara met 50 procent korting. Dat zijn prijsbrekers waarvoor mensen op de fiets springen', aldus Bargboer.

 


DA heeft een periode van crisis achter de rug, waarbij een faillissement maar ternauwernood kon worden afgewend. Het aantal aangesloten winkeliers nam ook in snel tempo af, waarbij grote groepen ondernemers overstapten naar concurrent DIO. Daarnaast begon de grootste franchiser, Henk van der Doelen, met zijn 27 winkels een eigen formule. Vooral de te hoge franchisevergoeding van zevenduizend euro zette veel kwaad bloed.

Er kwam gisteren ook nog een persbericht binnen met een mededeling over personeelsveranderingen, waaronder de binnenkomst van Karin Swinkels:

—————————————————

Nieuwe benoemingen DA
Organisatie investeert in commerciële kracht

DA Retailgroep heeft haar managementteam uitgebreid. In februari is Karin Swinkels in dienst getreden als Unit Manager. In maart is Freddy Bosscher bij de organisatie begonnen als Marketing Manager. Daarmee is het nieuwe commerciële team op volle sterkte.  

Karin Swinkels (46) heeft een ruime ervaring in commerciële retailfuncties. Deze heeft ze opgedaan bij verschillende grote retailers. Ze is afkomstig van Ahold BV waar ze diverse posities heeft bekleed, zowel op managementniveau als op inkoop- en categorymanagement niveau. Daarvoor heeft ze onder andere gewerkt bij AS Watson, Vendex en Boots. Haar primaire focus bij DA ligt op de uitbouw van de commerciële activiteiten en de aansturing van de werkzaamheden op het gebied van Category Management. Verder wordt zij verantwoordelijk voor de aansturing van de Inkoop en alle inkooptaken die daarmee op managementniveau gemoeid zijn.

Freddy Bosscher (35) is de afgelopen 10 jaar werkzaam geweest bij PLUS Retail in diverse marketingfuncties. In zijn laatste functie was hij werkzaam als Senior Manager Lokale Marketing. Daarvoor is hij als Communicatiemanager verantwoordelijk geweest voor de landelijke thema- en actiecommunicatie van de PLUS formule. Bij DA zal Freddy zich met name bezighouden met de ontwikkeling van de DA promoties, acties, traffic en de diverse DA bladen en magazines. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de DA campagne(s) en het aansturen van de marketingafdeling.

Met de komst van Karin Swinkels en Freddy Bosscher is het commerciële managementteam compleet. Dit team bestaat uit Annemieke Rijke Commercieel Directeur, Maureen Beer Manager Beauté, Karin Swinkels, Unitmanager en Freddy Bosscher, Marketingmanager.

Lees ook:Voel je JLo in je fitgirl pantalon
Lees ook:Karin Bloemen heeft haar face laten liften
Lees ook:Uniek masker genomineerd
Lees ook:Rituals verlegt haar grenzen
Lees ook:Finess: afvallen blijft een wonder….

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>