Magie van Lacoste

Op New York’s Grand Central Terminal, het centraal station van NYC, is over de jaren al heel wat bijzonders te zien geweest, maar 19 september 2011 waren de forenzen op dit beroemde station getuige van ware alchemie, toen klassieke LACOSTE L.12.12 poloshirts via een spectaculaire visuele installatie virtueel in geuren werden getransformeerd. Alles ter ere van de lancering van de fonkelnieuwe geurencollectie voor mannen.

De opvallende installatie, door LACOSTE ‘LA MACHINE L.12.12’ genoemd, is ontworpen om aan te tonen hoezeer de nieuwe EAU DE LACOSTE L.12.12 geurencollectie is geïnspireerd op de essentie van het wereldberoemde LACOSTE L.12.12 poloshirt.

De hypermoderne installatie, die bestond uit zeshoekige modules die leken op de schubben van een krokodil, het bekende LACOSTE-logo, toonde ook een serie video’s die waren gemaakt en geüpload door mensen uit het publiek. Door hun eigen beelden toe te voegen aan de transformatie van-poloshirt-tot-geur en hun creaties te delen via social media als Facebook, Twitter en YouTube hebben zij zich verzekerd van hun 20 seconds of fame. Er is nog plek voor slechts een paar duizend video’s. Zorg er dus voor dat je deze kans niet mist!

Olivier Bamberger, Director of Fragrances License van LACOSTE, was bij de lancering aanwezig. “LA MACHINE L.12.12 belichaamt het ware DNA van LACOSTE. Met deze installatie laten we onze 6 miljoen Facebook fans en de rest van de wereld zien wat de kernwaarden zijn van LACOSTE: elegantie en blijvende vernieuwing. Deze bijzondere lancering klopt helemaal met het karakter van het merk: stoer, onconventioneel en chic, aldus Bamberger. Over de EAU DE LACOSTE L12.12 geurencollectie zei hij dat “de geurencollectie de LACOSTE-waarden weerspiegelt, van het eenvoudige, elegante ontwerp van de flacon tot het petit piqué design en de beroemde stoffen krokodil op de glazen flacon”.

Antoine Delgrange, Global Marketing Director van LACOSTE Fragrances, onthulde LA MACHINE L.12.12 en legde uit dat “LA MACHINE L.12.12 by LACOSTE is ontworpen om het wereldwijde succes te vieren van de LACOSTE L.12.12 geurencollectie, die bestaat uit Blanc, Bleu et Vert: drie dynamische geuren die elk op hun eigen manier de veelzijdige achtergrond en de visionaire blik weerspiegelen van sportlegende René Lacoste en zijn beroemde creatie, het befaamde LACOSTE L.12.12 shirt.”

The Social Network acteur Max Minghella droeg zijn eigen L.12.12 poloshirt toen hij zich bij de gasten van het evenement voegde. Iedereen genoot van een optreden van de Grandmasters Furious Five met hun hit “The Message”, waarvoor speciaal voor de tv-commercial van EAU DE LACOSTE L.12.12 een nieuwe versie is gemaakt.

LA MACHINE L.12.12 is een interactieve installatie, die op innovatieve wijze laat zien hoe een wereldberoemd poloshirt kan veranderen in een geurencollectie.

La Machine is tot en met 27 september te bewonderen op New York’s Grand Central Terminal. Zorg dat je erbij bent! Kijk op http://buzzroom.lamachinel1212.com

Lees ook:Vernieuwend: Lacoste werkt met ‘Time Release Technology’
Lees ook:LACOSTE daagt je uit
Lees ook:Zwoele avondgeur: Eau de LaCoste Sensuelle
Lees ook:Lacoste Love of Pink , de geur van de liefde, onmisbaar op Valentijnsdag
Lees ook:Zoek je liefde met MTV’s Match Machine!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>