Astir Awards zijn uitgereikt; cosmeticaprijzen voor 2007

Ik ben lid van de Vereniging van Cosmetica Journalisten en elk jaar reikt onze vereniging een Astir Award uit in zeven categorieen voor het beste cosmeticaproduct, in dit geval over 2007. Zo'n bijeenkomst is echt een feestje. Alle Nederlandse vertegenwoordigers van de nationale en internationale cosmeticamerken zijn aanwezig, mijn 35 collega's van de vereniging – tezamen vormen we ook de jury voor dit awardfestival – en natuurlijk pers om verslag te doen. Afgelopen vrijdagavond was het onder meer bij SBS Shownieuws te zien in de late uitzending van elf uur. Bekijk hieronder een kort filmpje van de uitreiking en lees het persbericht met de prijswinnaars voor 2007. Er is ook nog een mp'3tje van de interviews met Paul Siero (L'Oreal Luxe Producten), Leen Noordermeer (LVMH) en Damian Hope op BNR Nieuwsradio, maar de file is te groot om hier te plaatsen helaas. Toch luisteren? Vraag hem even bij me op: [email protected]

 

ASTIR AWARDS UITGEREIKT IN AMSTERDAM

Tijdens een druk bezochte bijeenkomst in Het Paviljoen in Amsterdam zijn op vrijdag 15 februari de jaarlijkse Astir Awards uitgereikt door de Vereniging van Cosmetica Journalisten (VCJ).

De Astir Awards zijn bestemd voor bijzondere cosmeticaproducten die het afgelopen jaar op de Nederlandse markt zijn geïntroduceerd. De producten worden beoordeeld op vernieuwing en effectiviteit én op de communicatie naar pers en publiek. De Awards, die de VCJ al meer dan twintig jaar toekent, worden in de branche gezien als prestigieuze persprijzen.

De avond werd geopend met een sfeervol optreden van soulzanger Alain Clark. De prijzen werden dit jaar overhandigd door jonge talenten uit de film-, muziek- en tv-wereld: Lieke van Lexmond, actrice o.a. in GTST (lichaamsverzorging), Damien Hope, v.j. TMF (mannenverzorging), Terrence Schreurs, presentatrice (gezichtsverzorging), Dennis Weening v.j. TMF mannengeuren, Elize, zangeres (decoratief), Vivienne van den Assem, actrice (vrouwengeuren) en  (haar).

And the winners are…

De Astir Awards zijn uitgereikt in zeven categorieën. In iedere categorie worden twee Awards toegekend: een in het luxe segment en een in het mass-market segment.

Decoratieve cosmetica

Luxe segment: Infinite Bronze Sunlight Makeup van Lancaster, waarover de jury onder meer zei: ‘Je wordt zonnig van deze serie', ‘Een verslavende mediterrane look waar je niet ouder van wordt', ‘Super makkelijk in het gebruik, kan zelfs op je gevoel', ‘Producten die warmte en een zomers gevoel oproepen en waterbestendig zijn', ‘Lancaster is expert op het gebied van zon en daar is deze make-up een goed voorbeeld van', ‘Prima communicatie naar publiek en pers'

Mass market: True Match Minerals van L'Oréal Paris, waarover de jury zei: ‘L'Oréal maakt make-up op basis van mineralen nu ook toegankelijk voor een bescheiden beurs', ‘De verpakking verdient een pluim, de kwast is in het product geïntegreerd, zuinig in het gebruik', ‘Fijn, geen synthetische conserveer- en geurmiddelen', ‘Natuurlijk, licht en transparant en ook geschikt voor een gevoelige huid', ‘Make-up die niet afsluit, die je niet voelt en die snel en makkelijk opbrengt'

Vrouwengeuren

Luxe segment: Daisy van Marc Jacobs, waarover de jury oordeelde:‘Eén van de meest besproken en gefotografeerde geuren van 2007', ‘Alleen al voor de dop wil je Daisy hebben', ‘Een geur madelief noemen zonder dat er een madeliefje in zit!', ‘Wat een verpakking: een flesje met een jaren ‘60 bloem als dop', ‘Geen dertien in een dozijn geur, elegant en verfijnd, daardoor onderscheidend' ‘Wat een allure, wat een glamour'

Mass market: Iris Noir van Yves Rocher, waarover de jury oordeelde: ' ‘Yves Rocher is trendvolgend, maar op het gebied van het drieluik Secrets d'Essences beslist trendsettend. Iris Noir is de hekkensluiter en hierin speelt iris de hoofdrol en dat werd een trend. Hetzelfde geldt voor Voile d'Ambre en Rose Absolue, die allebei ook een Astir wonnen' ‘Weer een voltreffer van Yves Rocher, een echt parfum de peau' ‘Iris is door Olivier Pescheux op een speciale manier in deze geur verwerkt' ‘Goede persinformatie en een prima visual' ‘De verpakking heeft een luxe, klassieke allure' ‘De lekkerste van de drie'

Mannenverzorging

Luxe segment: Dior Homme Dermo System, waarover de jury oordeelde; ‘Serieuze, chique huidverzorging van een kwaliteit zoals we van Dior zijn gewend' ‘Prachtige, strakke vormgeving' ‘Producten die zonder poespas aan de wensen van elke man voldoen' ‘Meteen een volledige lijn, inclusief masker en ooggel' ‘Als vrouw zou je ze zo willen lenen' ‘What you see is what you get, duidelijke en prachtige serie' ‘Prettige geur'

Mass market: Hydraterende Crème voor de Man van Weleda, waarover de jury oordeelde; ‘Een effectieve crème voor mannen die ook het belang van eco-lifestyle inzien' ‘No nonsense uitstraling, puur eerlijk en doet wat het zegt' ‘Plakt niet, trekt snel in, voelt fris aan en dat willen mannen' ‘Weleda kwam als "zeer goed" uit de Duitse öko-test' ‘Spreekt mannen aan die wars zijn van hippe producten' ‘Een merk dat past bij het thema van deze uitreiking: natuurlijk' ‘Duidelijke communicatie op de website'

Gezichtsverzorging

Luxe segment: Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher van Estée Lauder, waarover de jury oordeelde: ‘Goede aanvulling op rimpelverzorging, poriën worden op den duur minder zichtbaar' ‘Lauder heeft altijd fantastische huidverzorging en met dit product worden niet alleen, poriën minder, maar je hele huid wordt glad en zacht' ‘Op termijn een meer egale huid en een prima basis voor foundation' ‘Voor alle vrouwen met grove poriën dé oplossing' ‘Mooie turkooizen flacon'

Mass market: Demaq'Expert van L'Oréal Dermo-Expertise, waarover de jury oordeelde; ‘Een vernieuwende serie op het gebied van reinigen' ‘Goede prijs/kwaliteit verhouding' ‘De lait die een tonic wordt is een topper' ‘Voor elke doelgroep een product' ‘De hedendaagse make-up vraagt om andere reinigers en daar voldoet deze serie aan' ‘Er is geen enkele smoes meer om je gezicht niet schoon te maken, want deze serie is  makkelijker dan ooit' ‘Gewaagd, die zwarte verpakking voor reinigende producten'

Mannengeuren

Luxe segment: Attitude van Giorgio Armani, waarover de jury oordeelde; ‘Prima geur met een uiterlijk om te zoenen' ‘Weer een echte Armani geur; knap om altijd herkenbare, maar toch verschillende geuren te maken' ‘Super flacon, goede campagne' ‘Campagne, verpakking, heel doordacht en écht Armani' ‘Verfijnde geur in een prachtige fles' ‘Een selectieve geur die ook een groot publiek weet te bereiken'

Haarverzorging

Luxe segment: Play Ball Sprays van L'Oréal Professionel, waarover de jury oordeelde; ‘Innoverend, grappig, jong' ‘Leuk om mee te experimenteren' ‘Vernieuwende vormgeving' ‘Kwaliteit die samen gaat met fun' ‘Producten om de gewenste vorm of structuur in je haar te krijgen en waarmee je ook nog kunt jongleren'

Mass market: Style & Repair van Wella Forte, waarover de jury oordeelde;   ‘Met deze producten kun je onbezorgd stylen, want je haar wordt tegelijk goed verzorgd' ‘Je krijgt je haar in het gewenste model en het glanst super' ‘Producten die aan een grote vraag voldoen' ‘Prima prijs/kwaliteit verhouding' ‘Goed idee om stylingproducten meer verzorgend te maken'

Lichaamsverzorging

Luxe segment: Précision Body Excellence van Chanel, waarover de jury oordeelde;  ‘Pure luxe voor je lijf' ‘Heerlijke textuur en de echte Chanel uitstraling' ‘Helemaal des Chanels, gelijk een serie met veel keus' ‘Daar keken we naar uit, lichaamsverzorging van Chanel en gelijk midden in de roos' ‘Effectieve lijn met een heerlijke subtiele geur' ‘Fraaie verpakkingen die het goed doen in de badkamer' ‘De bodycream is een superproduct'

Mass market: Grains de Beauté van Bourjois, waaarover de jury oordeelde: ‘Producten die doen wat ze beloven: fris houden' ‘Body candy met spannende namen en dito geuren' ‘Prima prijs/kwaliteit verhouding, veel keus, fun aspect' ‘Producten die iedereen wil hebben en zich ook kan permitteren' ‘In één woord: cute' ‘Bourjois komt altijd weer met wat leuks, dat ook goed is' ‘Wat een samenwerking tussen ontwerpteam en conceptbedenkers'

============================================

Note van mij; er worden door cosmeticabedrijven in elke categorie altijd tientallen producten ingestuurd, waarmee men wil meedingen naar de felbegeerde award. Het eindresultaat van de jurering is gebaseerd op het principe 'de meeste stemmen gelden'. Bovenstaande uitslag wil niet zeggen dat ik persoonlijk ook op al deze producten heb gestemd.

Lees ook:Patricia Paay reikt Oscars van de cosmetica industrie uit
Lees ook:Binnenkort worden de Astir Awards wéér uitgereikt
Lees ook:Renate Verbaan is een natural beauty
Lees ook:John Frieda weer in de prijzen gevallen
Lees ook:Best Beauty Discovery 2010:Tolérance Extrême cream van Avène

1 Reacties // Reageer

One thought on “Astir Awards zijn uitgereikt; cosmeticaprijzen voor 2007

  1. Ellen van Ree

    Leuk om te lezen Moniek. Deze collega blogger (van http://www.luxereizen.blog.nl)is een van de oprichters van jouw club,de VCJ. Lang, lang geleden.
    De Astir is trouwens vernoemd naar een hilarisch hotelleke waar wij, de toenmalige cosmeticajournalisten die een vereniging wilden oprichten, ooit vertoefden tijdens een persreisje.
    Groet van Ellen

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>