Op zondag 3 augustus presenteert haarmerk Sheado de haarshow ‘Fleur Noire’ waarin de zwarte vrouw met haar prachtige kroeshaar en krullen centraal staat. Vijftien deelneemsters van de verkiezing ‘Miss Black Hair Nederland’zullen de creaties tonen.
Kwaku, het grootste multiculturele festival van Amsterdam, heeft de primeur om de eerste haarshow van Sheado te ontvangen. Met ‘Fleur Noire’ geeft Dominique Chantal Snip, eigenares van Sheado, haar visie op de zwarte vrouw in al haar pracht en praal. “De afgelopen tijd is er vaak negatief gesproken over kroeshaar in de media en op ‘social media’. Hierdoor lijkt het beeld te ontstaan dat het normaal is om vrouwen met een afro op een dergelijke manier te bejegenen. Dit heeft zijn weerslag op hoe jonge meiden naar zichzelf kijken, alsof ze niet trots mogen zijn op hun haar”, aldus Snip. De onderneemster is van mening dat de diversiteit van kroeshaar geen grenzen kent. “Het is bijzonder hoeveel mooie creaties je kunt maken met dit haartype.” De presentatie van ‘Fleur Noire’ ligt in handen van radio DJ Angelique Houtveen, zelf in het bezit van een natuurlijke haardos.
Samenwerking
Voor ‘Fleur Noire’ wordt met diverse partners samengewerkt. Vijftien deelneemsters van de verkiezing ‘Miss Black Hair Nederland’ zullen de kapsels van Sheado tonen. De verkiezing heeft als doel “een schoonheidsideaal na te streven waarin de zwarte vrouw zichzelf accepteert en mooi vindt.” Dit is ook onderdeel van de boodschap die Snip wil meegeven met de show waardoor dit de perfecte samenwerking vormt. De finale van ‘Miss Black Hair Nederland’ vindt zelf plaats in het najaar. Het Amsterdamse designer label ‘NomibyNaomi’ verzorgt de accessoires voor de show.
Datum:3 augustus 2014
Start show: 18.35
Plaats: Kwaku Festival, Bijlmerpark Amsterdam Zuidoost
Locatie: Pompeia tent
Lees ook:Verslavend lekkere spray voor kroezend haar
Lees ook:Missen gezocht
Lees ook:Spiegeltje spiegeltje aan de wand….
Lees ook:Love your Curls
Lees ook:Miss Nederland wint challenge in Miss World
Het fijne aan Sheado is dat ze altijd met iets vernieuwends komen. Veel merken binnen de branche blijven bij de oude, “veilige”, trends hangen en willen geen risico nemen.