Het cosmeticaconcern L'Oreal is recent door de Engelse reclamecodecommissie, de ASA op de vingers getikt voor een oneigenlijke claim voor de Telescopic mascara.
Het bedrijf beweert dat de mascara de wimpers met 60% verlengt. Dit zou niet zo letterlijk gezegd mogen worden. L'Oreal mag alleen zeggen dat het lijkt alsof de wimpers 60% langer worden. Bovendien moet bij de foto van het model, in dit geval Penelope Cruz gemeld worden dat ze tussen haar echte wimpers nepwimpers draagt, zo luidt de aanklacht.
L'Oreal stuurde vandaag meteen een persbericht uit met de mededeling dat 'verlenging tot 60% wel geaccepteerd wordt door ASA, maar dat het voortaan wel zal melden dat een model ook valse wimpers op de foto draagt.
En nu maar afwachten wanneer de eerste consumenten gaan klagen dat een model veel te weinig rimpels heeft voor de creme die ze aanprijst en de ASA cosmeticamerken maant om voortaan te vermelden dat de betreffende advertentie zwaar gephotoshopt is. Lijkt me eigenlijk een heel logische volgende case, toch?
Lees ook:Nieuw serum maakt mascara overbodig
Lees ook:Rimmel moet mascarareclame met Kate Moss aanpassen
Lees ook:Perfecte mascara met briljant borsteltje
Lees ook:Bourjois onthult met Volume Reveal Mascara alle wimpers!
Lees ook:Prettig: Etos Hypo Allergeen Volume mascara
Beste Monique,
ik reageer op deze manier omdat ik op je blog geen e-mail gegevens kan vinden?
Dit lijkt mij een leuke weblog om aan te melden op http://www.ondernemerslog.nl
Hierbij nodig ik je uit om je weblog aan te melden op:
http://www.ondernemerslog.nl
Ik heb dit bedacht omdat er zo veel logs van ondernemers en freelancers
zijn, maar nergens 1 plek die een overzicht biedt. Als iemand bijvoorbeeld
een tekstschrijver nodig heeft, kan ik straks meerdere logs van
tekstschrijvers bekijken in plaats van zelf te gaan Googelen. Daarnaast
zorgt deze website voor meer bezoekers op je log.
En weet je nog ondernemers of freelancers die loggen, wil je ze dan op de
hoogte stellen en een beetje voor mij promoten?
groeten van Karlijn
hoi carlijn, rechts in de navigatie met hoofdstukken staat ook een kopje ‘colofon’ daarin vind je de redactiegegevens, in het eerste artikeltje dat er toendertijd in is gezet.
Zou Sunny Bergman al een brief hebben liggen?
Ook in Nederland kun je een klacht indienen als je reclame (te) misleidend vindt. Zie: http://www.reclamecode.nl/