Unilever stopt met gebruik superdunne modellen. Hoera!!

Vandaag staat in het Financieele Dagblad dat het voedingsmiddelen- en cosmeticaconcern Unilever (o.a. Dove, Andrelon) stopt met het gebruik van superdunne modellen en acteurs voor haar mediacampagnes. Het concern heeft mondiaal een boodschap naar haar reclamebureau's gestuurd om alleen nog gebruik te maken van mensen met realistische maten. Het gaat dan om mensen met een BodyMassIndex tussen de 18,5 en 25. Ik ben er blij mee, maar besef me ook der dege dat Unilever natuurlijk wel bezig is en blijft met geld verdienen. Het bedrijf ziet dat de impact van Dove in de Westerse wereld groot is en dat het de verkopen stimuleert. Unilever zou dus wel gek zijn om de trend niet voort te zetten. Desalniettemin hoop ik dat er nog heel veel producenten gaan volgen!

Lees ook:Unilever (oa Dove) maakt halszaak van verantwoord ondernemen
Lees ook:Dove start eerste geurreclame in Nederlandse bioscopen
Lees ook:Hulde: Unilever stopt met ‘micro beads’
Lees ook:Geniet van je Me-moment
Lees ook:Klacht tegen gezondheidsclaim Unilever

7 Reacties // Reageer

7 thoughts on “Unilever stopt met gebruik superdunne modellen. Hoera!!

  1. maaike

    stopt met gebruik van. werd dat werkelijk zo geformuleerd?

      /   Reply  / 
  2. redactie, monique

    da’s mijn kop maaike, luid en duidelijk.

      /   Reply  / 
  3. maaike

    vertel eens

      /   Reply  / 
  4. redaactie, monique

    kan beter aan jou vragen waarom je vragen hebt over mijn kop boven dit stukje

      /   Reply  / 
  5. maaike

    Ik vind ‘gebruik van’ als het over mensen gaat altijd een beetje typisch. Dingen zijn in mijn ogen meer iets om te gebruiken. Dus vroeg ik me af of je bewust gekozen had voor die woorden vanwege de lading die ‘gebruiken van mensen’ in mijn ogen heeft. Vandaar mijn vertel eens… ik was nieuwsgierig naar jouw gedachten, of je nog een fijne mening hebt over dunne mensen in campagnes oid.

      /   Reply  / 
  6. redactie, monique

    ik heb sinds de oprichting van mijn blog al het een en ander erop gezet over het huidige schoonheidsideaal en de verbeelding daarvan in de media inderdaad.

      /   Reply  / 
  7. redactie,monique

    het kan toch allemaal wel raar lopen he. zo vond ik nog een bericht van begin maart dat de dove pro-age commercial door een aantal amerikaanse tv zenders in de ban was gedaan. teveel blote dames. en dat in een land dat de goedkope porno massaal over de wereld heeft verspreid, maar dus niet tegen een paar integere lichamen van 50+ dames op tv kan. wat een hollywood natie is het toch.

    hier het bericht:

    http://boomerwomenmarketing.typepad.com/boomer_women_marketing/2007/03/doves_images_of_1.html

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>