Vrouw vindt zichzelf mooier met kerst

Zaandam, maandag 20 december 2010 – Vrouwen voelen zich mooier tijdens de kerst en geven zich dan een hoger rapportcijfer (8,1) dan op een normale dag in het jaar (6,8). In de aanloop naar de feestdagen zijn vrouwen al volop met hun uiterlijk bezig. Zo test een kwart van de vrouwen 1 tot 4 weken vóór de feestdagen haar nieuwe make-up al uit. Een op de vijf vrouwen beginnen 2 tot 7 dagen van te voren met hun voorbereidingen voor hun look. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar beauty tijdens de feestdagen onder Nederlandse vrouwen. Spontaan noemen vrouwen een bad hairday als feestdagen beautyergernis.  
“Sleutelwoorden voor een feestelijke make-up zijn luxe, warme kleuren, barok met glansaccenten en allure”, aldus beauty- en lifestyle expert Tom Sebastian. Hij deelde op zondag 19 december in de Etos Beauty Trailer in Den Bosch tips & tricks uit voor dé kerstlook van 2010. Voor driekwart van de vrouwen betekent glamour tijdens de feestdagen: ‘mooi opgemaakt zijn’. Maar glamour zit voor 75% van de vrouwen ook in ‘lekker ruiken’ en ‘het haar op en top in model hebben zitten’. Kerst is voor veel vrouwen de tijd in het jaar om  juist die make-up te gebruiken die op normale dagen net  te opvallend is.   
 
Smokey eyes in trek
Tijdens de kerstdagen staan vrouwen het langst voor de spiegel om zich mooi te maken; gemiddeld trekken ze bijna een half uur uit. Op een normale dag in de rest van het jaar hebben vrouwen aan ongeveer de helft voldoende. Op oudejaarsdag spenderen vrouwen gemiddeld ruim 22 minuten achter de kaptafel. Een beautytrend die vrouwen graag willen proberen tijdens de feestdagen is de smokey eye (28%). Beautytips die vrouwen noemden, variëren van ‘het decolleté benadrukken met glitterpoeder’ tot ‘glansspray gebruiken in je haar’.
 
Extra zware handtas
Gedurende de drukke decembermaand, dragen vrouwen extra gewicht aan beautyproducten met zich mee in hun handtas. Vergeleken met de rest van het jaar, neemt ruim 30% een extra lipgloss of lippenstift mee in haar tas. Een kwart van de vrouwen neemt parfum mee. De grootste beautynachtmerrie die vrouwen zich kunnen voorstellen tijdens de feestdagen is een pukkel  in het gezicht (24%). Lastig te verwijderen witte deodorantvlekken op het feestjurkje zorgt bij een op de vijf vrouwen voor paniek in de tent. Een haarkleur die verkeerd uitpakt, is voor 10% van de vrouwen een onzalige gedachte.
 
Glamorous feestdagen bij EtosBij Etos staat de gehele maand december in het teken van glamour. Etos heeft, in samenwerking met Daphne Deckers, een glamorous beauty & accessoires collectie ontwikkeld. Deze limited edition van Etos bestaat uit 32 artikelen, zoals make-up, haarversiering, bijoux en accessoires. Met de December Selection by Daphne Deckers wil Etos vrouwelijk Nederland inspireren om met de feestdagen eens extra goed uit te pakken. De prijzen van de door Daphne geselecteerde producten variëren tussen de € 1,49 en € 6,99 en zijn alleen verkrijgbaar bij Etos. Onderdeel van de kerstcampagne is de Etos Beauty Trailer die op zondag 19 december de Markt in Den Bosch aandeed. Zes stylisten en visagisten deelden, onder leiding van beauty- en lifestyle expert Tom Sebastian, persoonlijke tips & tricks uit voor dé kerstlook van 2010.
 
Over het onderzoek
Het onderzoek naar beauty tijdens de feestdagen is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder ruim 500 Nederlandse vrouwen. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse vrouw. Eerder deze maand presenteerde Etos de eerste resultaten van dit onderzoek.
Over Etos

Etos is met ruim 520 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Het kernassortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een sterk eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Phillips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV. Het hoofdkantoor van Etos is gevestigd in Zaandam.
 
Kijk voor meer informatie op www.etos.nl/pers
Volg Etos ook op Facebook via www.facebook.com/etosonline

Lees ook:Accessoires van Daphne Deckers
Lees ook:Met Jan Kooiman voor de haard…so glamourous
Lees ook:Maxima is het meest glamorous
Lees ook:Jan Kooiman onder de kerstboom
Lees ook:It’s time to shine!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>