2008 winstgevend jaar voor Beiersdorf

In tegenstelling tot tegenvallende cijfers en verwachtingen bij L’Oreal, Estee Lauder en P&G, bericht het Beiersdorf concern uit Duitsland dat het 2008 met mooie cijfers heeft afgesloten, aldus wwd.com

Eucerin, Nivea, La Prairie en Juvena zijn onder meer de grote merken van dit concern en de verkopen over 2008 liegen er niet om. De winst na belastingen is maar liefst met 25% gestegen tot 553 miljoen euro. De verkopen namen met 8.6 procent tot (slik) 5.97 miljard euro.

“All three core brands – Nivea, Eucerin, and La Prairie – recorded double-digit global growth,” meldde chief executive officer Thomas-B. Quaas aan weed.com. “This means that Beiersdorf’s skin and beauty care business again clearly outperformed the market and has demonstrated an encouraging ability to withstand the current economic climate.”

Het merk Nivea zoekt trouwens nu ook zijn weg in de spa-business. In 2006 werd in Hamburg de eerste spa geopend, de tweede volgde in Dubai in 2008 en Berlijn zal de eerste week van februari openen.

Lees ook:

L’Oreal gaat zware tijden tegemoet door managementproblemen en gebrek aan vernieuwingsdrang

Estee Lauder had een goed 4e kwartaal 2008 maar stelt verwachtingen voor 2009 scherp bij

Parfumontwikkelaar Symrise ziet vraag in parfummarkt teruglopen

Lees ook:Aerin Lauder gezicht van haar eerste eigen geur
Lees ook:Estee Lauder van fraude beticht
Lees ook:Poll-uitslag favoriete merk van 2007!
Lees ook:Beautybrands vechten om Adele
Lees ook:Celebrity parfums scoren sky high in the USA

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>