Kledingmerken liegen over maten

Op Fashionblog van mijn collega Marieke Ordelmans staat een verrassend artikeltje over hoe kledingmerken liegen over de maten in kleding. Wat eigenlijk een Medium is, wordt een Small. Modebedrijven doen dit om de consument vooral een beter gevoel over het eigen lijf te geven. Je wordt dus bedrogen waar je bij staat, maar ja, who cares? De uitvinding van de aanduiding voor een lichaamsmaat is sowieso manmade, dus fictief. Als dit er nu maar wel toe bijdraagt dat de kleding in zijn algemeenheid groter en ruimer wordt, omdat we nou eenmaal in omvang toenemen…..

Lees ook mijn artikeltje over spiegels die liegen.

Lees ook:Vrouwen praten 5 kilo van hun gewicht af
Lees ook:Vind je perfecte feestjurk
Lees ook:Exotische mineraalwaters beloven heil voor huid&dorst
Lees ook:450 x ongesteld in je leven !
Lees ook:Strengere regels voor natuurlijke cosmetica

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>