Mijn collega Michael van Os die het blog Reclamewereld aanvoert, heeft er een interessant stuk op staan over de invloed van sexy poserende meisjes in reclames en de invloed daarvan op jonge meiden. Volgens reclamestrateeg Trudelies van Poel in het tijdschrift Intermediair valt het allemaal best wel mee. 'Iedereen weet toch dat het nep is?' Zij vindt het vooral een kwestie van opvoeden. De verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, en dan vooral bij de moeder, die wel eens wat meer bewustzijn mag bijbrengen, maar – en dat is mijn mening – ook zelf wel wat bewuster in het leven mag gaan staan. Nieuwsgierig? Lees hier alles plus de commentaren!
Lees ook:Cisca Dresselhuys over ons schoonheidsideaal
Lees ook:Roodnat maakt stijlgids voor ‘oudere’ vrouwen
Lees ook:Poll-uitslag: Ben jij al parfum-moe?
Lees ook:Sylvie van der Vaart afgewezen om ziekte…
Lees ook:Sandra Reemer trots op haar knappe moedertje
Ouders krijgen het nog veel drukker! Moniek Buijzen, docent en onderzoeker communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, vanochtend in de Volkskrant: ”Ouders die zelf gezond eten en die met kinderen praten over wat wel of niet gezond is, kunnen het effect van de reclame tot nul terugbrengen.”
En diezelfde ouders zouden ook op met dochters en zonen (!) op vroege leeftijd moeten praten over reclame/films/MTV/slank/nep/sexy/enzovoorts. Dan komen we ergens.
ik las het ook michael, ik ben het er helemaal mee eens. bewustwording, het begint bij de ouders!! hoop dat we kunnen bijdragen met onze blogs aan een flinke wake-up call:-)