Brad Pitt maakt van groene cremes goudmijn

Verrassend hoe de microbioloog Dave Schnittger van Estee Lauder Companies uit Amerika van leer trok tijdens het Green Summit symposium dit voorjaar over het vermarketen van groene cosmetica en welke gevaren er allemaal aan deze trend zitten, met het oog op veiligheid en beschikbaarheid van natuurlijke bronnen. Het kwam er eigenlijk een beetje op neer dat hij er niet zo op zit te wachten ,dat groene gedoe. Maar wat de wetenschapper uit het lab denkt, blijkt niet altijd te stroken met de dromen van de marketeers. Zij bij Kiehl's (van origine Amerikaans apothekersmerk met steeds meer green stuff, onderdeel van het L' Oreal concern) zijn heilig overtuigd van de Green Wave en hebben zelfs een mannelijke celeb gestrikt om de plantenstof in goud en veel dollars te laten veranderen. Brad Pitt mag gaan vertellen hoe 'gezond' groen is, aan de wereld en inruil daarvoor krijgt hij centjes voor zijn eigen goede doel. De weldoener….

 

Zo meldt wwd.com deze week. Maar het wordt nog spannender marketing-wise. Zijn naam noch zijn gezicht zal aan de producten en advertenties verbonden zijn.

Nee, Pitt gaat als ambassadeur van Kiehl's louter geld ophalen voor het goede doel, een eco-fonds in het leven geroepen door Kiehl's voor duurzaam beheer van de aardse grondstoffen en het verhelpen van menselijke ellende op deze planeet. Slim, want zo wordt verantwoord ondernemen op celebrity-wijze aan de verkoop van producten gekoppeld.

Maar nog slimmer is het dat het hier om een fonds gaat van Kiehl's zelf, waar het ook alle belang bij heeft. Wie groen wil produceren heeft grondstoffen en beschikbare landbouwgrond nodig, die door de huidige economische situatie in de wereld steeds schaarser worden. Om als merk te kunnen blijven bestaan, zul je dus terrein moeten koloniseren en dat doet Kiehl's heel fijn op deze wijze. En Pitt helpt mee, want het levert hem als goeddoener voor de achtergestelden in deze wereld ook nog wat op. Een deel van het geld wordt door het Kiehl's fonds doorgesluisd naar een project van Pitt zelf, dat zich ten doel heeft gesteld om slachtoffers van de Katrina orkaan in New Orleans te helpen. Ik zal binnenkort ook nog vertellen hoe mineraalwatermerk Evian de eigen ecologische problemen en die van de wereld momenteel aanpakt.

Kiehl's Aloe Vera Biodegradable Liquid Body Cleanser is het eerste product waarvan de opbrengst regelrecht in de kas van Kiehl's fonds terecht gaat komen en waarvan Pitt mag profiteren.

Brad Pitt wordt dus geen gezicht, maar een partner. Nieuw nuance-verschil.

Lees ook deze blogs:

- Kiehl's zet Marokkaanse arganolie op de kaart

- Green Summit, zijn chemici blij met groene golf?

- Monique doet een boekje open over natuurlijke cosmetica bij Llinke Soep TV

copyrights: www.moniquelindeboom.nl Bronvermelding verplicht, en wil je iets overnemen, vraag het even.

Lees ook:Kiehl’s opent winkel in Amsterdam
Lees ook:Je kids straks in de stijl van: Brangelina
Lees ook:Linda Polman: goede doelen-VIP doet weinig goeds
Lees ook:Mede dankzij mooie Maxima super opbrengst van € 100.000,-
Lees ook:Groene ogen zijn héél speciaal

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>