Lush; ‘verse’ zeepjes doen het beter in de winkel dan thuis

Als ik door de Leidsestraat in Amsterdam liep, keek ik altijd even naar binnen bij Lush. Een winkel met handgemaakte ,waar mogelijk biologische en fair trade cosmetica. Nog nooit was ik er binnen geweest, dus het werd tijd om eens een kijkje te gaan nemen. Ik was opslag verliefd op alle gekleurde zeepjes, shower jellies, crèmepjes, bubble bars en grote brokstukken chocolade ( bodyscrubs) die met een zeer hoog ‘ik-wil-alles-kopen' gehalte gepresenteerd werden.

 

Zeepbrokken zo groot als kaas, tal van crèmepjes en scrubs die je op je handen mag smeren en bruisballen waar je zo een grote hap uit wilt nemen. Plus de prijzen zijn leuk en het personeel is vriendelijk en heeft veel verstand van alle producten.

Maar, de schijn bedriegt. De marketing van Lush is ontzettend goed, en dan ook die instore marketing. Ter plekke ga je helemaal om, maar zodra je die brokjes in een stuk plastic mee naar huis hebt genomen en ze onderweg in je boodschappen tas op de fiets ook nog een beetje gebutst zijn – wat erg makkelijk gebeurd – is die snoepdroom ineens over. Kom je thuis: weg sfeer, weg verkoopplaatje, hallo brok zeep. Jammer… daar gaat mijn verliefdheid.

Toch ruiken ze stuk voor stuk heerlijk en hoe dan ook, de keuze is overweldigend. Misschien zouden ze betere verpakkingen moeten maken. Een stuk kaas houd je wel goed in een kaaspapiertje, maar zo'n brokje zeep is toch wel wat kwetsbaarder….het is en blijft cosmetica en geen eten.

Oh ja, ze verkopen er nu ook erg grappige stylinggels verpakt in een soort kartonnen ijsbekertjes.

 

Lees ook:Winkelpersoneel Lush met de billen bloot
Lees ook:Smeren voor de aap…
Lees ook:Smeren voor aap!
Lees ook:Beleef een BeautyGirlsNightOut
Lees ook:Was je met Berlusconi…

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Lush; ‘verse’ zeepjes doen het beter in de winkel dan thuis

  1. Sunnyside

    Lush streeft naar een verpakkingloze shop, er zijn veel klanten die naar ons toe komen met een blikje of bakje waar hun zeep in mag komen en die vullen we dan op. We streven naar een hoog recyclingsgehalte (there’s more to come, dus hou ons in de gaten!).
    En die droom kun je altijd voortzetten, ik zelf was eerst klant van lush en ik kon altijd veel energie uit mijn aangeschafte producten halen.

    Ik hoop dat je nog eens een keer terugkomt in de Leidsestraat, dan zeg je dat je van beautyblog bent en kunnen we even verder kletsen! Alles bij Lush heeft namelijk een reden en die heet niet altijd marketing!

      /   Reply  / 
  2. redactie, monique

    Dag sunnyside, tof dat je reageert! ik zal mijn collega vragen om zeker binnenkort even langs te komen. naar wie kan ze vragen?
    hartelijke groet, redactie BeautyBlog, monique

      /   Reply  / 
  3. Sunnyside

    Iedereen bij ons is aanspreekbaar op de filosofie en de reasons of Lush, in dit geval ik ben Sarah.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>