Listerine deelt samples uit in carwash

Listerine deelt samples uit in carwash_smallPoetsen, flossen, spoelen: de drie stappen voor een goede mondhygiëne. Morgen is het World Oral Health Day en staat mondhygiëne wereldwijd centraal. Dan vraagt Listerine op luchtige wijze aandacht voor een serieus probleem. 90% van de wereldbevolking heeft problemen als gevolg van een slechte mondhygiëne. Variërend van gaatjes (cariës), parodontale ziekten en tandbederf tot mondkanker[1]. Listerine wil het Nederlanders extra makkelijk maken hun mondhygiëne te verbeteren door gratis mondwatersamples uit te delen. Niet in de badkamer, maar bij de carwash. Je maakt je auto toch ook niet maar half schoon? Vandaag en morgen is Listerine te vinden bij ANAC carwash te Nieuwegein.

Waar vind je een betere vergelijking met mondhygiëne dan in een carwash? Het schoonmaken van de auto gebeurt vaak grondig en daarbij wordt zowel de buitenkant als de binnenkant van de auto meegenomen. Als het gaat om mondhygiëne schort het hier nog wel eens aan: Nederlanders poetsen te weinig, niet de aanbevolen twee keer per dag, of doorlopen niet alle geadviseerde stappen van poetsen, flossen en spoelen. En dat is jammer want met alleen tandenpoetsen wordt slechts 25% van de mond bereikt. Tandplak, gevoelige tanden en een slechte adem zijn de top 3 tandproblemen in Nederland. Listerine wil consumenten wijzen op het belang van een goede mondhygiëne. Om die reden worden er vandaag en morgen door medewerkers van Johnson & Johnson in Nederland samples uitgedeeld van Listerine Zero in ANAC carwash te Nieuwegein.

WOHD
Het overkoepelende doel van World Oral Health Day is het verhogen van de bewustwording rondom orale gezondheidskwesties, het belang van goede mondhygiëne voor iedereen, oud en jong, en het ondernemen van actie tot het verminderen van de wereldwijde mondproblematiek. Over de hele wereld vinden acties plaats met dit jaar als thema “Celebrating Healthy Smiles”. Listerine is dit jaar tevens sponsor van WOHD: “Een continue goede mondverzorgingsroutine duurt maar een paar minuten per dag, maar kan een blijvende invloed hebben op de gezondheid. Daarom ondersteunen wij deze dag. Aangezien we veel onderzoek doen voor onze producten, zit er veel kennis over mondhygiëne in het bedrijf. Die kennis willen we graag delen, vandaar dat we vandaag en morgen zelf de samples verspreiden”, aldus Muriël Hermanns van Johnson & Johnson.

Sinds 1895
Listerine bracht in 1895 als een van de eerste merken mondwater op de markt. Sindsdien zijn er al meer dan 150 wetenschappelijke studies gedaan die de effectiviteit van Listerine aantonen en tot de verdere ontwikkeling van het product leiden. Het Ivoren Kruis onderschrijft dat Listerine de ontwikkeling van tandplak helpt verminderen en de conditie van het tandvlees verbetert. Listerine is het meest gebruikte[2]mondwater in Nederland.

Over Johnson & Johnson
Johnson & Johnson Consumer B.V. is lid van de Johnson & Johnson Family of Companies.In Nederland is Johnson & Johnson Consumer B.V. verantwoordelijk voor het bedrijfsonderdeel Consumer en wordt met een aantal bekende merken op het gebied van vrij verkoopbare geneesmiddelen, huidverzorging en hygiëne vertegenwoordigd. Voor meer informatie over Johnson & Johnson Consumer B.V. bezoekwww.jnjconsumer.nl.

1 FDI World Dental Federation.
2 Listerine is het meest gebruikte mondwater in Nederland met een marktaandeel in volume van 41% (Source IRI data w43 2012).

Lees ook:Met mondwater nóg schoner!
Lees ook:1 centimeter is genoeg !
Lees ook:De mooiste monden van ons land
Lees ook:Maak tanden poetsen prettig
Lees ook:Uitvoerig getest: Colgate MaxWhite – cijfer: 9

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>