Drie op de vier Nederlanders vindt de lente belangrijk

Voor maar liefst 78% van de Nederlandse mannen en vrouwen is het aanbreken van de lente belangrijk. Zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard ter ere van het nieuwe seizoen onder 540 respondenten in opdracht van rasartiest en natuurmens Ron Selling en internetprovider Online. “Ik ben een man van het plannen, maar één ding plan ik niet, dat is de lente. De lente is een kans die ik grijp,” reageert de alleskunner. “Het is dan heerlijk om de natuur in te gaan, alles is lekker fris en bovendien is mijn lievelingskleur groen.”

Nederlanders worden ondernemend en vrolijk van de lente. Vrijwel iedereen (96%) geeft aan te genieten van de eerste zonnestralen, de knoppen in de bomen en de melodieus fluitende vogels. Voor vier vijfde van de respondenten is de lente ook meteen het moment om er op uit te trekken. Vrouwen blijken met een verschil van 9% ondernemender te zijn. Ron Selling beaamt dit: “Bij Maris, mijn vrouw, merk je het direct. Er hoeft maar een zonnestraal door de ramen te schijnen en de kleiset wordt naar de veranda verplaatst. Hoe dichter bij de aarde, hoe beter is ons motto.”

Belangrijk

De lente betekent echt iets voor Nederlanders. Een ruime meerderheid geeft aan het aanbreken van het voorjaar belangrijk te vinden. Voor de Nederlandse vrouw en veertigers is het nét iets belangrijker. Al zijn de verschillen minimaal.

 Ondernemend seizoen

Voor de overgrote meerderheid is de lente een ondernemend seizoen. Dan heeft 85% extra zin om nieuwe dingen te ondernemen. Ron Selling: “Ja, dat spreekt mij wel aan. Ik spreek zelf ook die taal. Ondernemen, dat is de springplank voor succes! Dat weet ik en ervaar ik dagelijks,” beaamt Ron Selling die zich eerder dit jaar stortte op de media en online activiteiten samen met zijn sponsor Online.

 Buitenbeentjes willen sneeuw en ijs
Nederland bestaat ook uit buitenbeentjes. Zo zijn er Nederlanders die liever de lente zien gaan dan komen. 2% van de bevolking wenst een dik pak sneeuw en ijs en heeft helemaal niets met het jaargetijde. “Ja, weet je, dat wordt een hoop stoken. Weet je wel wat dat kost? Dat is de andere kant van de medaille. Je moet je afvragen of je dat wilt,” reageert Selling spontaan.

 Over Ron Selling

Ron Selling is vooral bekend van het Nipkow-winnende TV-programma ‘30 minuten’, mogelijk gemaakt door Arjan Ederveen in de jaren negentig. Begin dit jaar liet de rasartiest weten zich voor zijn carrièreboost op online activiteiten te storten en maakte hij zijn plannen met internet-, telefoon- en televisieaanbieder Online bekend. De komende tijd blijft Ron onverminderd actief op offline, online en social media. Hij deelt unieke Ron Sellingpoints op onder andere zijn Facebook-pagina met al meer dan 950 vrienden en is bezig met zijn promotour, te beginnen in Nederland.

Over het onderzoek

Rasartiest Ron Selling liet naar aanleiding van de start van de lente in maart 2011 onderzoek uitvoeren onder Nederlanders naar hun ervaringen van en gemoedstoestand in de lente. Het onderzoek is uitgevoerd onder 540 Nederlandse mannen en vrouwen.

Lees ook:‘De Nederlandse vrouw is klaar voor echte frisheid’.
Lees ook:Froukje’s lippen zijn het mooist!
Lees ook:Niet elke vrouw wil vollere lippen
Lees ook:Coupe Sylvie van der Vaart = het coolst !
Lees ook:Bacteriën belangrijker dan slijtage bij vervanging tandenborstel

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>