Eigenlijk was de uitslag na twee weken al duidelijk, maar ik heb hem er nog maar even op laten staan om toch te zien of er nog een omslag kwam. Wat vinden de beauty.blog lezers van de wijze en toon waarop cosmetische klinieken reclame maken? Neem de 'mommy make-over' even indachtig? Het merendeel vindt het dus maar niets. Lees hieronder de uitslag.
In totaal hebben 200 lezers de moeite genomen te reageren en dit is de uitslag, die eigenlijk als opsteker voor de klinieken zou moeten dienen:
Ik vind het heel aansprekend en ben blij dat ze het doen ( 8.5 % )
Ik vind dat ze goede voorlichting geven, het mag alleen wel wat minder op je onzekerheden inspelen ( 6.5 % )
Ik vind dat ze absoluut neutraal moeten blijven, het gaat wel om medische ingrepen en niet om de verkoop van een pot creme of zo ( 19.0 % )
Ik vind het te agressief, ze creeeren een situatie waarbij allerlei normale, want diverse lichaamsvormen wel onacceptabel lijken te worden ( 33.5 % )
Ik vind dat er wetgeving moet komen die de grenzen van de reclame aangeeft, net zoals bij de farmaceutische industrie ( 32.5 % )
Lees ook:Consumentenbond wil verbod permanente fillers
Lees ook:Uitslag Consumentenbond over rimpelfillers 4
Lees ook:Klinieken zetten consumenten onder druk
Lees ook:‘Dit is mijn lijf’ zoekt deelnemers met gezondheidsproblemen
Lees ook:Poll-uitslag over de schoonheidsspecialiste