Rubriek: Zakelijk nieuws

alles wat met bedrijfsnieuws te maken heeft

Paula Begoun hekelt dagcremes van Nederlandse merken

Dagcrèmes van bekende Nederlandse merken maken hun beloften lang niet altijd waar. Dat concludeert de Amerikaanse cosmeticadeskundige Paula Begoun. Zij beoordeelde voor de Consumentenbond acht dagcrèmes van bekende Nederlandse merken. De test staat in de Consumentengids van november, die morgen verschijnt. Begoun's hoop dat er een fantastische crème tussen zou zitten voor een zacht prijsje

Lees verder...

Injectables in het buitenland laten doen?

Afgelopen week vertelde Peter Velthuis, van de gelijknamige Velthuis Klinieken mij, dat juist omdat injectables in ons land zo duur zijn en in de ons omringende landen goedkoper, steeds vaker consumenten in het buitenland gaan shoppen. Er kleven gevaren aan, en wel deze…. Deze foto heeft niets met bovengenoemd bericht te maken, maar ik vind

Lees verder...

Poll-uitslag over claim van minerale make-up

Minerale make-up wordt momenteel ontzettend gehyped door de industrie en producenten hangen er fantastische claims aan, ter bevordering van de verkoop. Beauty.blog vroeg de lezers de afgelopen drie weken wat zij van deze claims vinden en of ze erin geloven, dan wel blij zijn met de minerale poeders. Lees hieronder de resultaten!

Lees verder...

Het is goed verdienen aan injectables

Nu ik zelf voor het eerst injectables in mijn gezicht heb gehad, en weet wat het kost, ben ik me er meer dan ooit bewust van dat er een hele hoop geld in deze tak van de cosmetische industrie moet omgaan. Voor 1 ml Restylane en 1 ml (of minder, pin me er even niet

Lees verder...

Clarins wil van beursnotering af

Het Franse cosmeticabedrijf Clarins Groupe is hard bezig om zichzelf van de beurs te halen. De familie Courtins, van wie het bedrijf nog deels is, wil nu alle aandelen terug zien te kopen, zo meldt Cosmetics Design.com. Clarins is de laatste jaren door toenemende concurrentie, een verzwakte innovatie-positie en tegenvallende verkopen in zwaar weer terecht gekomen.

Lees verder...

Trendwatcher Carl Rohde weet waarom de man zich verzorgt

Afgelopen donderdag gaf Nivea een presentatie die volledig in het teken stond van de man. Wij kregen een stoomcursus over de mannen van deze tijd(opmerkelijk genoeg waren er alleen vrouwelijke journalisten aanwezig). Wat wil de nieuwe generatie man – twintigers, begin dertigers- nou precies en waarom wordt verzorging steeds belangrijker voor hen?

Lees verder...

Engelsen kopen veel, Oost Europa groeimarkt

Iemand zei het al eens tegen me; 'Als je de behoefte voelt om je 'evangelie' te verspreiden, ga dan naar Oost Europa, daar ligt de markt nog helemaal open. Ik heb het goed in mijn oren geknoopt, want internationale ambities heb ik zeker. Maar voorlopig meld ik nog maar even dat een researchbureau uit Engeland

Lees verder...

Engeland heeft eerste anti-aging glossy

Tja, ik geloof eigenlijk dat het heel veel van hetzelfde is dat we nu al in 50+ bladen maar vinden maar dan in een ander jasje. Elixir is de eerste anti-aging glossy ter wereld, uit Engeland. Waarom het blad zo heet, weet ik niet. De koppen op de cover doen het ergste qua inhoud vermoeden.

Lees verder...

Linda Polman: goede doelen-VIP doet weinig goeds

Schreven we onlangs nog over de betrokkenheid van Brad Pitt als ambassadeur voor Kiehl's en als centjesophaler voor het goede ecodoel van Kiehls en de zielige-mensen-projecten van Pitt zelf, journaliste Linda Polman laat in de Volkskrant van afgelopen zaterdag weinig over van al die VIPS die maar worden ingezet voor het goede doel. Waarom die

Lees verder...

De zomerwens van Coco de Meyere

De Nederlandse feel-good expert Coco de Meyere doet het al jaren en ook in plaats van een traditionele kerstwens; ze stuurt vrienden en relaties die ze een warm hart toe draagt een zomerwens. Een kaart met daarop een treffende uitspraak die stof tot nadenken geeft. Ook dit jaar kreeg ik weer zo'n mooie in de

Lees verder...

L’Oreal verliest zaak bij eBay in Belgie

Kreeg het het luxeconglomeraat LVMH in Frankrijk nog gelijk van de rechter om eBay te dwingen om nep- en echte cosmetica van de merken die onder dit concern vallen (Dior, Givenchy ea) van de veilingsite te halen. L'Oreal ondernam ook een poging, maar deze mislukte met eBay in Belgie, zo bericht wwd.com deze week. Het betrof

Lees verder...

De mascara oorlog breekt uit!

Zet je schrap, want dit najaar breekt er een heuse mascara oorlog uit, zo bevestigt ook The New York Times, en zo voelden wij ook als op onze klompen aan. Zowel Estee Lauder als Lancome komen met een vibrerende mascaraborstel – geinspireerd op het trillende scheermes van Gillette, en nog meer merken gaat een bommetje

Lees verder...

Boots producten eind september 2008 niet meer te koop

De Belgische tv-zender Canvas zond afgelopen week al voor de tweede keer de BBC-documentaire dr Regan's beauty Parlour uit, waarin bekend werd het het gezichtsserum Boots No 7 Protect & perfect echt werkzaam bleek te zijn tegen huidveroudering. TV-zenders moeten dit maar niet meer doen. Niet alleen omdat het een vertekend beeld geeft van wat

Lees verder...

Hier is de volledige Dr Regan’s Beauty Parlor uitzending!

Als je de uitzending van dinsdagavond bij Canvas hebt gemist waarin dr Regan op zoek gaat naar zinvolle en waardeloze cosmetica voor huid en haar, dan heb ik goed nieuws voor je. Hieronder tref je in resp. volgende vijf You Tubes aan – oorspronkelijk in het Japans (denk ik…) maar Engels gesproken dus prima te volgen.

Lees verder...