Weleda is jarig en beloont een Turks granaatappelproject

Weleda, producent van 100% biologische lichaamsverzorging producten en (zelfzorg)geneesmiddelen, is jarig. Deze maand viert het groenste merk van Nederland haar 90-jarig bestaan.

In 1921 begon Weleda en in 1923 zat Weleda ook al in ons land. Ze putten bij dit bedrijf dus uit jarenlange knowhow.

Om haar telers te bedanken reikt Weleda in het kader van dit jubileum een stimuleringsprijs uit. Met een overweldigende meerderheid van stemmers won het Turkse granaatappelproject een prijs van                   € 10.000,-. Marjolein Boeckhorst is de gelukkige winnares die dankzij haar motivatie een reis wint naar het land van het winnende project. “Ik geniet van de geur en de goede eigenschappen van het product in de wetenschap dat het goed is voor mezelf, voor de mensen die de grondstoffen verbouwen én voor de wereld”, aldus Marjolein.  

Duurzame teelt
De samenwerking tussen de teler in Turkije en Weleda heeft geleid tot duurzame landbouw, gegarandeerde levering, stabiele prijzen en biologische granaatappelolie van hoge kwaliteit: een win-win situatie voor alle betrokkenen. De boeren produceren ongeveer twee ton granaatappelolie voor Weleda op 1.000 hectare grond. Duurzaamheid zit verweven in het gehele project. De olie uit de granaatappelpitten bevat ongekend veel essentiële, onverzadigde vetzuren en heeft daardoor zeer hoge antioxidatieve eigenschappen. Dit bevordert regeneratie van de huid. Granaatappelolie zit onder andere in Granaatappel Regeneratie Olie en in Granaatappel Verstevigende Dagcrème. “Deze nieuwe gezichtsverzorgingsproducten van Weleda zijn zeer geliefd, vandaar ook dat dit project waarschijnlijk de meeste stemmen heeft gekregen” aldus Susan Penninks van Weleda. “Daarnaast waren ook Lavendelproject in Moldavië en Amandelproject in Spanje erg populair. In het totaal hebben ruim 7000 mensen hun stem uitgebracht op http://www.weleda.nl/”.

 

De biologisch-dynamische tuin
Het telen van geneeskrachtige planten en de verwerking hiervan behoort sinds de oprichting tot één van de kernactiviteiten van Weleda. Een aantal Weleda-vestigingen heeft dan ook een eigen tuin. De grootste Weleda-tuin bevindt zich in Duitsland. Deze tuin is maar liefst twintig hectare groot en er groeien meer dan tweehonderd verschillende planten. In Nederland is ook een eigen biologisch-dynamische tuin voor de teelt van geneeskrachtige kruiden aanwezig. Hoofdtuinman Jan Graafland is verantwoordelijk voor de Nederlandse tuin. “We proberen op onze eigen manier met natuurlijke ingrediënten geneesmiddelen en lichaamsverzorgingsproducten te maken. Het draait om de individuele mens die wordt ondersteunt met de kracht uit de natuur”.

Weleda voor iedereen                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Of je nu van verfrissende of verwarmende verzorging houdt, of je nu een gezonde huid hebt of een huid die haar gezonde evenwicht probeert te hervinden, voor iedereen biedt Weleda puur natuurlijke producten die de eigen gezonde krachten van je lichaam ondersteunen en stimuleren. Dat blijft ook de komende 90 jaar zo. Het merk en het brede scala aan verzorgingsproducten zijn tijdloos en van hoge kwaliteit. De producten worden in Nederland verkocht door selectieve winkels zoals bij natuurvoedings- en gezondheidswinkels, drogisten en apotheken waarbij Weleda Partnerwinkels een ruimer assortiment hebben en extra advies kunnen geven.

Lees ook:Win een reis met Weleda!
Lees ook:Weleda wederom bekroond!
Lees ook:Reiniging van je gezicht is het allerbelangrijkst!
Lees ook:Skinatura….
Lees ook:Weleda = duurzaamheid

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>