Website legt veiligheid van cosmetica uit

Twijfel je er wel eens aan of een cosmeticaproduct wel veilig is vanwege ingredienten die ineens in opspraak zijn in de media , of omdat je niet meer weet hoe oud het product al is? De NCV, de producentenclub van Nederlandse cosmeticabedrijven heeft een speciale website, www.isditproductveilig.nl opgericht waarop je alles kunt nalezen, voor elke categorie. Nu betekent dit niet per definitie dat alle nu bekende ingredienten 100% veilig zijn, want niets is zo veranderlijk als wetenschap. Wat men nu nog als veilig beschouwt, kan over vijf jaar na 'tig' extra onderzoeken ineens wel onveilig blijken……..

 

Wat me trouwens bij de afdeling Cosmetica en dan onder het hoofdstukje gezichtsverzorging wel opvalt, is dat er alleen uitleg gegeven wordt over hele basale ingredienten die al twintig tot dertig jaar in cremes worden gebruikt en waarvan de werking door en door bewezen is. Het stemt me negatief, want moet dat betekenen dat al die nieuwe ingredienten zoals peptiden (vermeende huidontspanners, maar eigenlijk supermoisturizers) dus eigenlijk nog niet de toets der criteria kunnen doorstaan in de voorlichting van de producenten? Of even kort door de bocht gezegd: wat niet in hun lijst staat, is dus ook als ingredient nog niet serieus te nemen? De club doet zichzelf wel tekort op dit punt, of geven ze hiermee indirect aan dat alles behalve dat ene lijstje eigenlijk vooral een marketingverhaal is…..

Vertel het me!……

Lees ook:Paula Begoun positief over Olaz Regenerist Licht vochtinbrengende lotion spf 15
Lees ook:Bergman Clinics bekroond
Lees ook:Boekje open over peptiden met een Botox-claim
Lees ook:Klacht tegen gezondheidsclaim Unilever
Lees ook:Kleurspoelinkje Obama?

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Website legt veiligheid van cosmetica uit

  1. Beauty tips

    Hoe jij omgaat met schoonheidsprodukten bepaalt voor een groot gedeelte het resultaat. Weet wat je gebruikt en wat er in verwerkt is!

      /   Reply  / 
  2. redactie, monique

    voor beautytips: dat is nou juist helaas het punt: voor de gemiddelde consument is de beautycommunicatie ondoorgrondelijk. zeggen de ingredienten hen niets en moeten ze vertrouwen op claims en die claims zijn nou juist zo vaak de bottleneck.

    vertel eens hoe jullie daar mee om gaan, als medium? het paginaatje met tips voor beauty gaat vooral over een basic psychologische impact van het totale begrip beauty, maar voegt inhoudelijk op productniveau weinig toe. wat beogen julie hiermee eigenlijk? ben benieuwd:-)

    hartelijke groet, monique

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>