‘In je leven ga je 541 keer naar de kapper’

Knipsel

Alles wat je over haar zou willen weten , presentatrice Lauren Verster onlangs onthuld bij het ANKO evenement ‘Het Haar van Nederland’ in Hotel de Hallen in Amsterdam. ‘Het haar van Nederland’ omvat een bijzonder kapsel welke symbool staat voor de resultaten van een landelijk onderzoek door de Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie (ANKO) ter ere van haar 125-jarig bestaan. Nederlanders werd onder andere gevraagd hoe vaak zij naar de kapper gaan, hoe lang ze hun haar stylen en wat een kapsel met ze doet.

Het onderzoek van de ANKO wijst uit dat 1 op de 10 Nederlanders nooit naar de kapper gaat. Maar de mensen die dat wel doen, gaan in hun leven gemiddeld 541 keer, waarbij ze in totaal zo’n 11.000 euro uitgeven. Daarnaast zijn Nederlanders gemiddeld 80 dagen van hun leven bezig hun kapsel in model te krijgen. Nederlanders besteden dus best veel aandacht aan hun haar. En dat is niet voor niets. Een goede coupe geeft het zelfvertrouwen een boost. Maar liefst 39 procent van de Nederlanders zegt zich zekerder te voelen met een goed kapsel. En bij vrouwen is dat zelfs 52 procent.

Lauren Verster

Aan Lauren Verster dus de eer om dit evenement aan elkaar te praten. Tussen het benoemen van de uitkomsten door, heeft Lauren ons ook het een en ander over haar eigen coupe onthuld.

Zo gaat ze altijd naar een vaste kapper om het te laten kleuren en draagt ze haar haren het liefst in een vlecht. Ja dat is oud nieuws, maar het blijft toch grappig, omdat ze erbij vertelde dat haar moeder er vaak over klaagt. Haar moeder is namelijk van mening dat Lauren’s coupe teveel afleidt.

Meer diversiteit dan ooit

Nog nooit waren er in Nederland zoveel haarstijlen, -soorten en -kleuren. Er is een coupe voor iedere persoon en elk moment. ANKO-voorzitter Jan Franssen: “Al die diversiteit vraagt om veel kennis en kunde van professionele kappers. Zij moeten goed opgeleid zijn en altijd up-to-date blijven van de laatste mogelijkheden en trends. Bovendien moeten ze elke techniek tot in de puntjes beheersen, van wassen en knippen, tot kleuren en speciale treatments. Die professionaliteit kunnen consumenten van onze leden verwachten.”

unnamed

Feestelijke onthulling van ‘Het Haar van Nederland’

De belangrijkste resultaten van het onderzoek zijn vertaald naar een symbolisch kapsel: ‘Het Haar van Nederland’. Franssen: “We willen heel Nederland het belang van de professionele kapper laten zien. Juist in deze tijd, waarin er steeds meer van kappers wordt gevraagd.” Lauren Verster onthulde het kapsel aan het publiek.

Lees ook:Coupe Sylvie van der Vaart = het coolst !
Lees ook:Coupe bob Victoria Beckham meest populair
Lees ook:Coupe van Jennifer Aniston nog steeds het meest gevraagd
Lees ook:Als je haar maar 104 keer goed zit….
Lees ook:76% heeft last van gevoelige tanden

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>