“We houden van onze (huis)dieren-fotowedstrijd”

Elk jaar start de American Society for the Prevention of  Cruelty to Animals (ASPCA) een campagne, die erop is gericht om mensen zich ervan bewust te maken dat er een eind moet komen aan de inhumane behandeling van dieren. Dit geldt voor alle aspecten ervan, inclusief het testen van cosmeticaproducten op dieren. Paula’s Choice produceert al 17 jaar cosmeticaproducten op een diervriendelijke wijze en werd recentelijk toegelaten als lid van het ‘Leaping Bunny Program’.

Om voor het Leaping Bunny-certificaat in aanmerking te komen, moet een bedrijf zich verplichten om dierproeven uit te bannen, zowel binnen het eigen bedrijf als bij de grondstoffenleveranciers. Alleen op die manier kan men garanderen dat bij de totstandkoming van een product voor de volle 100% niet op dieren is getest.

Paula Begoun, de grondlegster van Paula’s Choice: “Wij zijn allemaal heel enthousiast dat we dit certificaat hebben gekregen, als onomstotelijk bewijs dat wij onze producten daadwerkelijk niet op dieren testen. Op ons diervriendelijke kantoor met 15 honden zijn we ook erg trots.”

Onafhankelijke tests

Alle tot Leaping Bunny toegelaten bedrijven zijn verplicht om onafhankelijke testen te laten uitvoeren, waaruit blijkt dat er in geen enkele fase van het productieproces op dieren wordt getest. Elk jaar wordt er opnieuw gekeken of  aan deze verplichtingen wordt voldaan. Het programma wordt bestuurd door een samenwerkingsverband van Amerikaanse dierenrechtenorganisaties, zoals the Humane Society of The United States en de National Anti-Vivisection Society.

Paula’s Choice maakt in geen enkel stadium van het productieproces gebruik van dierproeven

Ook de nieuwe Europese cosmeticawetgeving (de Cosmeticaverordening) eist dat er vanaf 2013 geen cosmetica meer op de Europese markt is, waarvan de veiligheid van cosmetica-ingrediënten (vanaf genoemde datum) op dieren is getest. De veiligheid van cosmetica-ingrediënten in producten moet nu aan de hand van alternatieve testmethoden worden gegarandeerd* (*Bron NCV). Paula’s Choice kan deze garantie volledig nakomen. Bedrijven die lid zijn van het Leaping Bunny Program hebben vrijwillig en plechtig beloofd dat ze in geen enkel stadium van de ontwikkeling van hun producten gebruik zullen maken van dierproeven!

“We houden van onze dieren-fotowedstrijd” vanaf 3 tot en met 31 mei 2013

Om deze belangrijke mijlpaal, het verkrijgen van het ‘Leaping Bunny’-certificaat, te vieren, houdt Paula’s Choice Europe vanaf 3 tot en met 31 mei 2013 een “We houden van onze (huis)dieren-fotowedstrijd” via Facebook. Wat men daarvoor moet doen is een foto van zijn of haar lievelings(huis)dier plaatsen op de Facebook pagina van Paula’s Choice, met daarbij een bericht waarom men vindt dat cosmeticaproducten nooit op dieren mogen worden getest. Elke week wordt 1 foto met tekst uitgekozen en met een Paula’s Choice product beloond. De wedstrijd zal in totaal 4 weken duren.

“Wij houden van onze teckel Babette en kiezen bewust voor dierproefvrije producten
omdat we vinden dat elk dier, net als zij, recht heeft op een 100% zorgeloos leven!

Distributie & meer informatie:

De producten van Paula’s Choice worden op de Europese markt gebracht door Paula’s Choice Europe B.V. te Amstelveen.

De producten van Paula’s Choice zijn verkrijgbaar via de Nederlandse webwinkel: www.paulaschoice.nl

Voor Paula’s Choice Europe via Facebook: https://www.facebook.com/Paulaschoiceeurope

Voor meer informatie over het Leaping Bunny Program is er de website: http://leapingbunny.org/

Over Paula Begoun:


Paula Begoun is Amerika’s meest bekende criticus en recensent op het gebied van huidverzorgingsproducten en de bijbehorende claims van fabrikanten. Op basis van wetenschappelijke onderzoeken naar de ingrediënten beoordeelde Paula Begoun de afgelopen jaren tienduizenden producten van honderden cosmeticalijnen. De claims van deze producten stelt zij op een kritische wijze aan de kaak en toetst ze op inhoudelijke waarheid. Begoun verschijnt dankzij haar uitgelezen kennis op dit vlak regelmatig in bekende talkshows (zoals Oprah Winfrey, CNN en ABC’s Primetime), schrijft columns voor kranten in de VS, bestseller boeken over deze materie (o.a. ‘The Beauty Bible’ en ‘Don’t go to the Cosmetics Counter Without Me’) en geeft lezingen op congressen van beroepsprofessionals zoals vooraanstaande dermatologen.

 

Lees ook:Goed nieuws voor fans van Paula’s Choice
Lees ook:Metamorfose voor Paula
Lees ook:Bestaat de perfecte zelfbruining? JA!
Lees ook:Huidverzorging is in goede handen bij ‘Less is More’ in Nijmegen
Lees ook:365 dagen lang 24/7 een lekker tintje

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>