Ogen zijn het visitekaartje van de vrouw

Maar liefst 85% van de vrouwen in Nederland gebruikt make-up. De meeste vrouwen laten zich hiervoor vooral inspireren door tips in vrouwenbladen (39%), gevolgd door tips van vriendinnen (25%). Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar de beautybeleving van de Nederlandse vrouw. Om er verzorgd uit te zien, staat ruim 40 procent gemiddeld een kwartier per dag voor de spiegel. Opvallend is dat vrouwen het niet zo nauw nemen met de reiniging van hun huid: slechts 46% maakt haar gezicht altijd schoon voor het slapen. Oktober staat bij Etos de gehele maand in het teken van beauty, de laatste najaarstrends en producten.
 
Etos wil vrouwen inspireren er op hun mooist uit te zien met nieuwe producten en tips & ‘tricks’ over de laatste herfstlook. Het onderzoek, dat werd gehouden onder 500 vrouwen, laat overduidelijk zien dat beauty een belangrijke rol speelt in het leven van de Nederlandse vrouw. Vrouwen schenken de meeste aandacht aan hun ogen (66%), gevolgd door het haar (13%) en lippen (7%). Eén op de vijf vrouwen is hier dagelijks tussen de twintig en dertig minuten mee bezig en een klein deel van de vrouwen zelfs meer dan een half uur (7%). Hierbij is mascara het meest gebruikte beautyproduct (74%), gevolgd door oogpotlood of oogschaduw (66%) en lippenstift (41%).
 
Veel vrouwen blijken hun gezicht aan het einde van de dag niet goed te reinigen van deze beautyproducten. Minder dan de helft (46%) van de vrouwen reinigt elke avond haar gezicht. Opmerkelijk, want dit is een gouden regel voor het behoud van een goed verzorgde huid. 14% van de vrouwen geeft aan hun gezicht nooit te reinigen als het laat is geworden na het uitgaan.
 
Man valt voor naturel
Voor de mannen is vooral een naturel look het meest effectief, denkt één op de drie vrouwen althans. Ruim 22 procent denkt daarentegen dat mannen eerder kiezen voor een vrouw die zich wat zwaarder opmaakt. Volgens 16 procent van de vrouwen maakt het niet uit hoe een vrouw zich opmaakt, omdat mannen er toch niet op letten. Niettemin geeft ruim één op de vijf vrouwen maandelijks meer dan 25 euro uit aan make-up.
 
Doutzen Nederlandse schoonheidskoningin
Nederlands grootste beauty icoon is topmodel Doutzen Kroes. Zij wordt door een derde (33%) van de vrouwen gekozen. Actrice Carice van Houten eindigt met 14% van de stemmen op de tweede plaats, direct gevolgd door presentatrice Sylvie van der Vaart (11%). Lieke van Lexmond staat op de vierde plek en Leontine Borsato en Yolanthe Sneijder-Cabeau delen samen een vijfde plaats (4%).
Over de Etos Beautymaand
Bij Etos staat de gehele maand oktober in het teken van beauty. Met aantrekkelijke aanbiedingen en ludieke acties luidt Etos het najaar in en inspireert de drogisterijketen vrouwen voor de laatste beautytrends en producten. Op woensdagavond 13 oktober kunnen vrouwen zich in 50 Etos-winkels in de watten laten leggen door beautyexperts die tips & ‘tricks’ en beautytrends voor het nieuwe seizoen delen. 
 
Over het onderzoek
Het onderzoek naar beauty en het gebruik van make-up door Nederlandse vrouwen is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder 500 Nederlandse vrouwen. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse vrouw.

Lees ook:85% van de Nederlandse vrouwen gebruikt make-up
Lees ook:Kijk eens in mijn ogen….
Lees ook:Froukje’s lippen zijn het mooist!
Lees ook:Niet elke vrouw wil vollere lippen
Lees ook:Vrouw vindt zichzelf mooier met kerst

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>