Jim noemt zoon Lux….net zoals het schoonheidszeepje

Prachtig nieuws voor Jim en Bettina. Ze zijn de trotse ouders van een zoon geworden. Ze hebben het mannetje LUX [betekenis = licht]  genoemd, een leuke naam, maar waar hebben we het eerder gehoord? Exact: het is een zeepmerk!

We zullen je geheugen even opfrissen, want de zeep ligt tegenwoordig niet meer bij iedereen in de badkamer

Lux, een wit blokje, veroorzaakte in 1925 een schok in het Amerikaanse universum van de toiletzeep. Dankzij de toevoeging van sterk hydraterende plantaardige oliën die de huid zo zacht als een rozenblad maken, werd dit witte blokje als het ware omgetoverd tot een ‘schoonheidszeep’. En dat tegen een tiende van de prijs van haar concurrenten! Drie jaar later stak de zeep de Atlantische Oceaan over om Europa te veroveren met haar beloften van tederheid, zinnelijk genot en uitmuntendheid.

Sedert haar ontstaan is Lux de zeep van de sterren. Dertig jaar later is er aan de slogan – ’9 sterren op 10 gebruiken Lux’ – niets veranderd. Een record in de geschiedenis van de reclame!

Glamoureus en sensueel

Een andere campagne stelde dat er van de 359 sterren in Hollywood 329 Lux gebruikten. Je kan je afvragen wie dat allemaal geteld heeft, maar de feiten zijn er: de meest verkochte en meest glamoureuze zeep ter wereld liet hen zo schuimen, dat ze al gauw allemaal een spot met Lux wilden draaien. Te meer omdat het merk voor de regie van haar reclamefilms de allerbesten inhuurde: Raoul Walsh, Jean-Paul Rappeneau, Roger Vadim… 

Het was niet moeilijk de sterren te overtuigen. De bekende dames bevonden zich in goed gezelschap in het ‘book’ van Lux naast legendarische figuren als Marilyn Monroe, Marlène Dietrich of Louise Brooks. Hen allemaal opnoemen is onmogelijk… Ze waren met duizenden – van Ava Gardner tot Zsa Zsa Gabor en van Michèle Morgan tot Sophie Marceau – om hun schoonheid uit te lenen. In de Verenigde Staten, in Europa, maar ook in Afrika, in Japan en in Latijns-Amerika. Internationale sterren of plaatselijke beroemdheden, ze stonden te springen om in de Lux reclame te komen. Naar verluidt namen sommigen zelfs genoegen met enkele stukken zeep om de verdiensten van Lux in de kijker te zetten. 

Lux haalt de ster in je naar boven

Lux zorgde niet alleen voor een revolutie in de zeepwereld, maar bracht ook als eerste reclame en film samen. De drie letters van Lux staan niet alleen voor luxe en glamour, maar ook voor licht, waarvan ‘lux’ tenslotte de meeteenheid is. Daglicht of spotlights, het licht waarin de sterren van het witte doek baden, dat hen mooi maakt. Het verband tussen hen en ons is het zachte stukje zeep. Alsof het een beetje van hun schoonheid aan ons kan geven. Het brengt het paradijs binnen ons bereik.

Terwijl Lux in de jaren ’60 het witte doek soms ontrouw durfde te zijn door vreemd te gaan met het chanson en met sterren als Sylvie Vartan, of later met de televisie en bijvoorbeeld Victoria Principal, heeft het merk nooit haar reclamebureau verloochend: sinds het begin leidt J Walter Thompson, en niemand anders, alle campagnes. Altijd in dezelfde lijn en met het gekende succes: Lux is en blijft de zeep van de sterren.

Meer dan ooit staat Lux vandaag met haar nieuwe gamma klaar om ons positief te verrassen. Om onze schoonheid sterker te doen uitkomen, onze vrouwelijkheid nog aan te wakkeren, onze sensualiteit te accentueren. Om ons dat vleugje zachtheid en luxe mee te geven dat zozeer ontbreekt in deze harde wereld. Om al onze zintuigen in vervoering te brengen. Om de ster in ons naar boven te halen… tegen een zeer zachte prijs. 

De feiten

  • Sinds 1930 hebben meer dan 400 vrouwelijke sterren in de Lux reclame gefigureerd.
  • In 2003 werd het volledige Lux gamma in België geherlanceerd.
  • In 2004 figureerde Sarah Jessica Parker, bekend van de serie ‘Sex & the City’, in de Lux campagne ‘Lux Brings out the Star in You’.
  • Lux wordt verkocht in meer dan 100 landen.     

Producten

  • Toiletzeep  

Lees ook:Hou je van je huid, dan voed je haar met Huni-soap van honing
Lees ook:Engeland verbiedt Nivea reclame
Lees ook:Als ze me maar niet ruiken….
Lees ook:Cyborg beauty: volgespoten maar oh zo kinderlijk
Lees ook:5 redenen om volgend jaar NYE op Curaçao te vieren

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Jim noemt zoon Lux….net zoals het schoonheidszeepje

  1. Petra

    Zeep of niet, ik vind het wel een stoere jongensnaam. Lux. Kort & krachtig. En origineel.

      /   Reply  / 
    1. News Team Auteur

      Zekers een supernaam!

        /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>